رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان طالقان با اشاره به فروریختن پل خچیره از سقوط یک کامیون به رودخانه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۵۵
پل «خچیره» طالقان فرو ریخت/سقوط کامیون به رودخانه ( +عکس )

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، حامد پلگه اظهار کرد: پیش از ظهر دیروز (سه‌شنبه) متأسفانه پل خچیره بالا طالقان براثر واژگونی یک کامیون حامل بار که قصد عبور از روی این پل را داشت فروریخت و کامیون هم به درون رودخانه سقوط کرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه به دلیل کم ارتفاع بودن پل حادثه‌ای برای راننده کامیون رخ نداد و حال عمومی وی مناسب گزارش‌شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان طالقان ادامه داد: کامیونی که قصد عبور از روی پل را داشته است مربوط به معدن گچ واقع در منطقه خچیره بخش بالا طالقان است.

پلگه با تأکید بر اینکه کامیون‌های زیادی به دلیل استقرار دو معدن گچ و سنگ در این منطقه تردد می‌کنند، گفت: قدمت این پل ۴۰ ساله است، از طرفی کامیون‌های عبوری دارای اضافه تناژ و بار سنگین هستند که همین مسئله باعث شده به‌مرور پل آسیب ببیند و امروز دچار از هم گسیختگی شده و فرو بریزد.

وی بابیان اینکه راننده این کامیون متأسفانه برگه باسکول و حتی بارنامه در اختیار نداشته که نشان دهد چقدر بار توسط این کامیون حمل شده است، گفت: این عدم آگاهی و کنترل موجب بروز این حادثه شد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان طالقان بیان کرد: گروه‌های راهداری بعد از وقوع حادثه سعی کردند با ایجاد کنار گذری موقت به تردد کمک کنند.

پلگه تأکید کرد: در جلسه آتی مدیریت بحران شهرستان طالقان باید تصمیماتی در خصوص تعمیر و مرمت این پل اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: بارها به‌صورت مکتوب و در قالب اخطار به گردانندگان دو معدن یادشده اعلام کرده‌ایم که کامیون‌های عبوری از روی این پل نباید اضافه تناژ و حمل بار سنگین داشته باشند زیرا موجب آسیب به جسم و ابنیه فنی پل می‌شود اما متأسفانه توجه ای به این اخطارها نداشته‌اند و در این راستا دادستانی را هم در جریان امور قرار داده‌ایم.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان طالقان توضیح داد: پل خچیره برای تردد ماشین‌های سبک و اغلب سواری طراحی‌شده بود تا دسترسی روستائیان از طریق آن انجام شود و مناسب عبور کامیون‌های ۱۰ چرخ آن‌هم با بار اضافی نیست.

پلگه گفت: به‌یقین در بازسازی و تعمیر پل خچیره مطالعات لازم را انجام خواهیم داد تا میزان تحمل باربری پل بر اساس عبور و مرورها در آن منطقه انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها