واکنش خوش‌چهره به اظهارات نوبخت درباره کاهش درآمد دولت؛

به اسم تحریم به کام دولت

رئیس جمهور در جمع مردم شاهرود:

آمریکا در تحریم ایران شکست خورد و ناموفق شد

رئیس جمهور گفت: ایران قدرتمند برای آمریکا و صهیونیست‌ها غیر قابل تحمل است و ملت ایران ملتی است که در برابر آن‌ها هرگز سر خم نیاورده و نخواهد آورد.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۸۵
آمریکا در تحریم ایران شکست خورد و ناموفق شد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا وسیما، حسن روحانی ­در سخنانی در ورزشگاه تختی شاهرود در جمع مردم این شهر با تبریک میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) از حضور در استان سمنان ابراز خرسندی کرد و به همه مردم این استان از گرمسار، آرادان، سرخه، سمنان، مهدی شهر، دامغان، شاهرود، میامی و تمام ساکنان استان پهناور و راهبردی سمنان درود فرستاد.

وی از شاهرود به عنوان شهری بزرگ، قهرمان، مرکز علم و فقه و عرفان و دارای طبیعتی زیبا و مردمانی دلاور یاد کرد و گفت: این منطقه، منطقه زیبایی است که 50 کیلومتر از سمت شمال به جنگل ها راه دارد و 50 کیلومتر از سمت جنوب به کویر.

روحانی افزود: امروز روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ملت ایران است امروز روزی است که برای اولین بار بعد از 40 سال مبارزه با دشمن ظالم و مستکبر آمریکا ملت ایران به پیروزی های کم نظیری دست یافته است.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران هرگز نخواهد گذاشت لبخند بر لبان دشمن نقش ببندد، گفت: آمریکا به دنبال کودتا بود و ناموفق شد، به دنبال تجزیه ایران و جداسازی خوزستان و حمله عفلقیان بود که موفق نشد، آمریکا در تحریم ایران شکست خورد و ناموفق شد.

رئیس جمهور با طرح این سوال که چرا امریکا از ایران بزرگ عصبانی است افزود: ایران قدرتمند برای امریکا و صهیونیست ها غیر قابل تحمل است و ملت ایران ملتی است که در برابر آنها هرگز سر خم نیاورده و نخواهد آورد.

دشمن هیچ ملتی از همسایگان نیستیم

رئیس جمهور گفت: ما دشمن هیچ ملتی از همسایگان نیستیم و نخواهیم بود و آمریکا نمی تواند بین ما و کشورهای همسایه نفاق و دشمنی ایجاد کند.

روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم شاهرود افزود: آمریکا خواست و اعلام کرد که ایران را از صادرات نفت محروم می کند از تبادل تجاری با دنیا باز می دارد و ایران را در منطقه و جهان منزوی خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت: آمریکا اعلام کرد که در منطقه به اهداف خود دست خواهد یافت اما ملت بزرگ ما در همه صحنه ها ثابت خواهد کرد که پیروز بزرگ این نبرد خواهد بود.

وی تصریح کرد: آمریکا بداند ما نفتمان را می فروشیم و خواهیم فروخت و آمریکا قادر نیست جلوی صادرات نفت ایران بگیرد و اگر روزی بخواهد جلوی نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.



روحانی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال تضعیف رابطه ایران با جهان است، گفت: رابطه ایران با کشورهای همسایه غربی اش مثل عراق و ترکیه در شمال با جمهوری آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان، در شرق با افغانستان و پاکستان و در جنوب با کشورهای عمان، قطر، کویت روابطی صمیمی است و آمریکا قادر نخواهد بود رابطه ما را با ملت های منطقه که در طول تاریخ به عنوان همسایه ای مهربان در کنار هم بوده ایم، قطع کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آمریکا قادر نیست روابط تجاری ما را با منطقه و جهان قطع کند، تصریح کرد: آمریکا بداند در سراسر این سرزمین مردم ما با کشورهای منطقه و جهان روابط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شان را حفظ خواهند کرد. ما ارتباطمان را با همسایگان و کشورهای اسلامی و جهان توسعه خواهیم داد.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای ترویج ایران هراسی در منطقه گفت: آمریکا تلاش می کند اروپا، چین، هند و همسایگان ما را از ایران جدا کند اما ما دشمن هیچ ملتی از همسایگان نیستیم و نخواهیم بود و آمریکا نمی تواند بین ما و کشورهای همسایه نفاق و دشمنی ایجاد کند.

آمریکا را در بسیاری از مجامع بین المللی شکست دادیم

رئیس جمهور گفت: مردم بدانند در دو سه ماه اخیر آمریکا را در شورای سازمان ملل، مجمع سازمان ملل، دادگاه عالی ایتالیا و لاهه به شکست کشاندیم.

روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم شاهرود با اشاره به اینکه آمریکا در منطقه حداقل در دو سه زمینه ناموفق بوده است، اظهار داشت:​ در مبارزه آمریکا با ملت ایران کشورها و سیاستمداران جهان از آمریکا حمایت نکردند و تنها یکی دو کشور کوچک و رژیم منحوس صهیونیستی از آمریکا حمایت و کشورهای دیگر تحریم های آمریکا علیه ما را محکوم کردند.

رئیس جمهور افزود:​ آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، شورای امنیت و دادگاه لاهه شکست خورد و مردم بدانند در دو سه ماه اخیر نیز امریکا را در شورای سازمان ملل، مجمع سازمان ملل، دادگاه عالی ایتالیا و لاهه به شکست کشاندیم.



روحانی ادامه داد: این به معنی پیروزی دیپلمات های ایرانی، حقوقدانان ایران، ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که در سراسر این منطقه با تلاش، ایثار و حمایت شان امنیت را در سراسر منطقه برقرار می کنند.

وی افزود: ​نیروهای مسلح ما، نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبری و ارکان نظام ما فقط برای ایران امنیت نیاوردند بلکه به امنیت عراق، سوریه و لبنان و ملت های منطقه هم کمک کردند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز مردم ایران برای مردم یمن تلاش می کنند، افزود: ایران امروز تلاش می کند مردم مظلوم یمن را در برابر متجاوزان آل سعود در صحنه نبرد نظامی و سیاسی پیروز و موفق سازد.

روحانی گفت: مردم یمن نیز پیروز می شوند و آل سعود و آمریکا شکست خواهند خورد.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت، مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح و در رأس آن رهبری ایران، قدرتمندتر از گذشته به حول و قوه الهی ایران را می سازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها