مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با اهدای اعضای حیاتی یک بیمار مرگ مغزی ، به سه نفر زندگی دوباره بخشیده شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۶۷
بیمار مرگ مغزی در هرمزگان به سه نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: این بیمار 40 ساله هنگام خدمت دچار سانحه و مرگ مغزی شده و مدت 10 روز در بیمارستان خاتم الانبیاء بندرعباس بستری شد و پزشکان تمام تلاش خود را برای نجات این بیمار انجام دادند.

وی افزود: با رضایت خانواده این بیمار، اعضای حیاتی وی از جمله دو کلیه و کبد طی یک عمل جراحی در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس جهت پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

دکتر نوروزیان بیان داشت: با اهدای عضو این بیمار مرگ مغزی به دو زن 57 و 34 ساله و یک مرد 49 ساله که نیازمند پیوند عضو بودند، زندگی دوباره بخشیده شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: این چهارمین اهداء عضو طی دو ماه اخیر است.

دکتر نوروزیان گفت: تصمیم اهدای عضو، یک تصمیم بسیار حساس و مهم برای فرد اهدا کننده و یا خانواده اش است و چالش های احساسی بسیاری در این مسیر وجود دارد که می توان با فرهنگسازی و تبیین اهمیت این تصمیم، بخش قابل توجهی از این چالش ها را مدیریت کرد.

به گزارش ایرنا، براساس آمارهای موجود سالانه به طور میانگین 45 نفر در استان هرمزگان به دلیل مرگ مغزی جان خود را از دست می دهند.

براساس آمارهای وزارت بهداشت، هرمزگان در میان استان های کشور، کمترین اهداء عضو را دارد.

متخصصان علم پزشکی می گویند، مرگ مغزی درمان ندارد، اما می توان با اهدای اعضای بدن فردی که دچار مرگ مغزی شده، به دیگر بیماران نیازمند عضو، زندگی دوباره بخشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها