امروز در جلسه ویژه استانداری قم مطرح شد؛

احتمال واگذاری مونوریل قم به بخش خصوصی

گزینه‌های مختلف برای تعیین تکلیف مونوریل قم از جمله واگذاری به بخش خصوصی امروز در استانداری بررسی شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۱۹
احتمال واگذاری مونوریل قم به بخش خصوصی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم، در حاشیه این جلسه که با حضور سرپرست استانداری، دو نماینده قم در مجلس و نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شواری شهر برگزار شد، گفت: در این جلسه گزینه‌های مختلف از جمله تغییر کاربری و واگذاری طرح به بخش خصوصی در قالب ماده 27 قانون الحاق به صورت ویژه بررسی و مقرر شد در جلسات کارشناسی بعدی، اعضا به صورت دقیق‌تر سایر گزینه‌ها از جمله واگذاری به بخش خصوصی را بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه علاوه بر محدودیت مالی، با مباحث فنی و قراردادی نیز روبروست، گفت: در این جلسه راه‌های برون رفت پروژه از وضع فعلی و تعطیلی عملیات اجرایی مونوریل در سه سال گذشته مطرح شد.

بهشتی با اشاره به اینکه بر اساس قرارداد، هزینه این پروژه باید به صورت مساوی توسط دولت و شهرداری پرداخت می‌شد، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی، شهرداری با محدودیت منابع مالی روبروست و امکان ادامه آن را ندارد.

در این جلسه سید محمد رضا هاشمی سرپرست استانداری قم با اشاره به اینکه توقف یا ادامه این طرح نیازمند نظر کارشناسان فنی است بر تشکیل کارگروهی متشکل از اساتید و صاحب نظران برای تعیین تکلیف سریع آن تاکید کرد تا ابعاد مختلف طرح بررسی شود.

هاشمی افزود: باید تصمیمی جامع و درست و با وفاق همه مسئولان در این خصوص اتخاذ شود.

شایان ذکر است بر اساس قیمت های سال 92، تاکنون 220 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و اتمام آن نیازمند 600 میلیارد تومان دیگر است.

حسین اسلامی، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم چهاردهم آبان گذشته گفته بود اساس پروژه مونوریل از آغاز دولتی بود که بعدها با توقف آن، شهرداری را مکلف کردند، 50درصد از هزینه‌های آن‌را بپردازد اما با توجه به وضعیت فعلی استان و کشور، شهرداری ظرفیت ادامه چنین پروژه ای را ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها