رئیس سابق اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان گفت: قدمت برخی از اشیای کشف شده در منطقه چاله غم سفید شهر به هزاره چهارم قبل از میلاد (۶ هزار سال قبل) می رسد.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۹۲
قدمت اشیای کشف شده در منطقه چاله غم سفید شهر به هزاره چهارم قبل از میلاد می‌رسد+تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، محسن جاوری، رئیس سابق اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان، در خصوص اکتشاف های بخش باستان شناسی از منطقه چاله غم سفیدشهر اظهار داشت: قدمت دو ابزار سنگی پیدا شده از منطقه چاله غم به هزاره چهارم ( 6 هزار سال قبل) بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه برخی از اشیاء کشف شده به قرن 6 و 7 هجری قمری باز می‌گردد اذعان داشت: بخشی دیگر از اشیای پیدا شده در منطقه چاله غم سفیدشهر را حدود ٤ قطعه سفال مربوط به دوره ایلخانی دانست.

وی گفت: محوطه تاریخی چاله غم در مجاورت سفید شهر تعداد قابل توجهی از سفالینه‌های دوره ایلخانی را در خود دارد و تمام این سفال ها شامل سفالهای منقوش و ساده دوره ایلخانی، مستند سازی شده و طرح آنها موجود است.

جاوری ادامه داد: تمامی این اکتشافات مستند و موجود است و همه این اشیاء در دانشگاه کاشان نگهداری می شود ، در نظر دارم در خصوص اکتشافات سفید شهر مقاله‌ای را تنظیم کنم.

لازم به ذکر است، منطقه چاله غم یکی از مناطق باستانی است که از حوزه های تمدنی سفیدشهر است و طبقاخبار گزارش شده، خاستگاه قبلی مردم سفیدشهر، منطقه چاله غم بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها