مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان خبرداد:

کشف 6 هزار لیتر سوخت قاچاق در کرمان

فرمانده پلیس راه استان کرمان با اشاره به تصادف خودروی حامل سوخت قاچاق در شهرستان ریگان طی روزهای اخیر عنوان کرد: در این حادثه پنج نفر جان باختند که سه نفر آنها خانم و هر سه نفر باردار بودند.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۰۲
قاچاقچیان سوخت 3 زن باردار را به کام مرگ کشاندند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ"یوسف نجفی" امروز 10 آذرماه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان کرمان با بیان مطلب فوق تاکید کرد: قاچاقچیان انسان و در سال جاری قاچاقچیان سوخت بلای جان مردم شده‌اند، باید مسئولان فکری در این زمینه بکنند.

وی در ادامه با اشاره به سهم مصرف الکل در تصادفات اظهار کرد: تست الکل در قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی پیش‌بینی شده و مجازاتی برای آن در نظر گرفته شده که باید این قانون رعایت شود.

وی افزود: در اجرای این قانون مشکلات مختلفی وجود دارد و باید با کسانی که استنکاف می‌کنند، برخورد محکمی صورت بگیرد و شرکت‌های بیمه در پرداخت خسارت می‌توانند در برخورد با این موضوع کمک کنند.

نجفی تصریح کرد: باید این تابو بشکند و کار فرهنگ‌سازی و آگاهی خانواده‌ها انجام و از سوی دیگر دستورالعمل‌ها به روز شود.

فرمانده پلیس راه استان کرمان با بیان اینکه آمار تست الکل نسبت به سال قبل افزایش داشته است، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد ریشه اصلی تصادفات سرعت است و همکاران ما که در جاده‌ها حضور دارند، بر این موضوع تمرکز دارند ضمن آنکه از سوی دیگر برای انجام تست الکل و دیگر موارد محدودیت نیرو داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیشنهادات ما در زمینه کاهش تصادفات رانندگی، تشکیل منظم کمیسیون ایمنی است که در این زمینه کمک خوبی م‌ کند و باید برنامه جامع کاهش تصادفات درون و برون شهری تدوین و اجرا شود.

نجفی اظهار کرد: ما در پلیس راه نیاز به افزایش خودرو نداریم، کیفیت خودرو مهم است و نیاز ما دوربین کنترل سرعت است که کل پاسگاه‌های پلیس راه ما در شمال استان 36 دوربین دارد در حالی که دوربین کنترل سرعت اسلحه گشت پلیس راه است.

وی تصریح کرد: در سال جاری در محورهایی که دوربین نصب شد، به شدت آمار تصادفات و تلفات کاهش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها