اختلافات سیاسی دو کشور آمریکا و روسیه طی سال های اخیر تا بدانجا پیش رفته که حتی تیم های کشتی دو کشور در مسابقات و تورنمنت های یکدیگر نیز شرکت نمی کنند.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۹۸
دعوای سیاسی آمریکا و روسیه به تشک کشتی رسید

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، با توجه به همین مشکلات کشتی گیران آمریکایی سال گذشته در جام خاساویورت شرکت نکردند و تیم روسیه نیز با توجه به عدم صدور ویزا نتوانست در جام جهانی کشتی آزاد در سال 2018 که به میزبانی کشور آمریکا در شهر آیووا برگزار شد شرکت کند.

فقدان کارکنان کنسولی از سوی کشور آمریکا در کشور روسیه را از دلایل مهم صادر نشدن ویزا برای تیم ملی کشتی آزاد روسیه اعلام شده بود.

مسئولان آمریکایی به شهروندان خود تاکید کرده اند که به کشور روسیه و به خصوص قفقاز شمالی سفر نکنند.

این در حالی است که روس ها به دنبال میزبانی جام جهانی کشتی آزاد در سال 2019 میلادی هستند.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا، محدودیت های برای ورود به این کشور به وجود آمد و حتی فرمان ترامپ در منع ورود اتباع هفت کشور و اقدام متقابل ایران در جلوگیری از ورود کشتی گیران آمریکایی به ایران، برگزاری جام جهانی سال 2017 در کرمانشاه را به یک چالش بین المللی تبدیل کرد.

در آن برهه از زمان وزارت خارجه ایران در نهایت با ورود تیم ملی کشتی آزاد آمریکا به ایران موافقت کرد و این تیم در جام جهانی که بهمن ماه در کرمانشاه برگزار شد با شکست مقابل ایران، نایب قهرمان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها