راهپیمایی بزرگ بازگشت

فلسطین از ایران قدردانی کرد

هیات عالی برگزار کننده راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت روز جمعه در بیانیه ای از ایران به دلیل حمایت از مردم و آرمان فلسطین تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۵۳
فلسطین از ایران قدردانی کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، هیات عالی برگزارکنندگان راهپیمایی بزرگ بازگشت در این بیانیه تاکید کرد که این راهپیمایی ها در نزدیکی نوار مرزی در شرق نوار غزه تا تحقق تمامی اهداف آن ادامه خواهد یافت.

این هیات همچنین با رد پیش نویس قطعنامه آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محکومیت حماس، اعلام کردند که این اقدام نه تنها برای ضربه زدن به جنبش مقاومت اسلامی صورت می گیرد، بلکه تمامی ملت فلسطین را هدف قرار داده و بیانگر خوی جنایت کار واقعی آمریکایی هاست.

هیات عالی برگزارکننده راهپیمایی بزرگ بازگشت ‌همچنین اتحاد گروه های فلسطینی را سنگ بنای مقاومت در برابر ارتش رژیم صهیونیستی دانست و از تمامی آنها خواست، برای پایان دادن به انشقاق این گروه ها، ضمن خودداری از حملات رسانه ای علیه یکدیگر، باهم به گفت و گو بنشینند.

رسانه های محلی فلسطینی همچنین از زخمی شدن 28 نفر در شلیک ارتش رژیم صهیونستی به تظاهر کنندگان مسالمت آمیز بزرگ بازگشت در شرق نوار غزه خبر دادند.

نظامیان صهیونیست به سمت خودروهای آمبولانس آتش گشوده و مانع از امدادرسانی آن‌ها به زخمی‌ها شده‌اند.

راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت از 30 مارس گذشته (10 فروردین) جمعه هر هفته همچنان در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و محاصره نوار غزه برگزار می‌شود.

با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشورهای جهان مانند اتحادیه اروپا، 14 می مصادف با 24 اردیبهشت در اقدامی تحریک آمیز در مراسمی، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.

شمار شهدای فلسطینی در راهپیمایی بزرگ بازگشت که تاکنون سی و شش دور از آن برگزار شده است، تاکنون به 221 تن رسیده و بیش از 20 هزار نیز در این تظاهرات مسالمت آمیز به دست ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها