در گردهمایی خلع سلاح و جلوگیری از گسترش تسلیحات؛

موگرینی: بی برجام، تعامل با ایران دشوارتر است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و مسئول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا تحریم مرکز نظام ایمنی هسته ای و شرکت تامین کننده رادیو داروها از سوی آمریکا را غیر قابل قبول خواندند.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۴۳
صالحی و موگرینی تحریم های آمریکا را غیر قابل قبول خواندند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز (سه شنبه) در حاشیه سمینار سطح بالای همکاری های هسته ای بین المللی ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار علاوه بر موضوعات برجام، درخصوص تحریم های غیر قانونی آمریکا از جمله قرار دادن مرکز نظام ایمنی هسته ای و شرکت تامین کننده رادیو داروها برای کشور، مذاکره و صحبت شد و طرفین اینگونه اقدامات را غیر قابل قبول قلمداد کردند.

شایان ذکر است رئیس سازمان انرژی اتمی در راس هیاتی بلندپایه جهت شرکت در سومین سمینار سطح بالای همکاری های هسته ای بین المللی ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل به سر می برد.

همچنین صالحی امشب بروکسل را به مقصد وین جهت شرکت و سخنرانی در کنفرانس وزیران علوم و فناوری هسته ای ترک خواهد کرد.

این کنفرانس با حضور کلیه اعضای آژانس، از جمله بیش از 30 وزیر، از روز چهارشنبه به مدت سه روز برگزار می شود.

آخرین تحولات مربوط به کاربردهای علوم و فناوری در حوزه هسته ای و همچنین اقدامات و برنامه های آژانس در این حوزه مهمترین موضوعاتی است که مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

در این کنفرانس، وزرا بیانیه ای را نیز صادر خواهند کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی علاوه بر سخنرانی در این کنفرانس، با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها