در صورت عدم تمدید معافیت‌ های تحریمی

پالایشگاه‌ های ژاپن از آوریل نفت ایران را نمی‌خرند

اتحادیه مواد نفتی ژاپن اعلام کرد اگر معافیت خریداران ژاپنی نفت ایران تمدید نشود، به علت دشواری پرداخت‌ها، بعید است این شرکت‌ها از ابتدای آوریل 2019 از تهران نفت بخرند.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۱۸
پالایشگاه‌ های ژاپن از آوریل نفت ایران را نمی‌خرند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، اتحادیه مواد نفتی ژاپن اعلام کرد خریداران ژاپنی نفت ایران به علت دشواری پرداخت‌ها، بعید است که پس از یک آوریل، بدون تمدید معافیت کنونی این کشور از تهران نفت بخرند.

تاکاشی تسوکیوکا، رئیس این اتحادیه گفت: بارگیری‌های نفت ایران از سوی ژاپن احتمالا در بازه ژانویه تا مارس سنگین خواهد بود هرچند که بارگیری برخی از محموله‌های جدید احتمالا در پایان ماه سپتامبر صورت خواهد گرفت.

وی توضیح داد: در سال‌های اخیر، ژاپن معمولا در ماه مارس از بارگیری نفت ایران خودداری می‌کند و منتظر می ماند تا دولت بیمه مستقل کشتی ها در سال جدید مالی که از آوریل شروع می‌شود، تمدید کند. مشخص نیست که همین شیوه در مارس آینده مورد استفاده قرار بگیرد یا نه.

آمریکا به ژاپن و 7 کشور دیگر در 5 نوامبر معافیت از تحریم‌ های نفتی ایران را داد و اجازه داد تا به طور موقت و برای 180 روز به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

تاکاشی تسوکیوکا ادامه داد: صنعت پالایش نفت ژاپن، همچنان از دولت برای تمدید زود هنگام معافیت، پس از پایان این دوره 180 روزه درخواست خواهد کرد.

رئیس اتحادیه مواد نفتی ژاپن گفت: نمی‌داند که ژاپن چه میزان نفت می‌تواند از ایران در دوره 180 روزه بخرد.

یک منبع آگاه گفته بود پالایشگاه‌های ژاپنی و کره‌ای در نظر دارند تا واردات نفت از ایران را از ماه ژانویه پس از دریافت معافیت از سربگیرند.

تسوکیوکا که رئیس پالایشگاه ایدمیتسو کوسان نیز هست، گفت این پالایشگاه به عنوان دومین پالایشگاه بزرگ ژاپن، امید دارد که باقی حجم قرارداد خود با ایران را در این دوره معافیت بخرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها