فروش آپارتمان آدابی دارد؛ می توانیم شیرین بفروشیم.نکاتی برای فروش ملک با بهترین قیمت و ساده ترین روند.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۵۷
فروش آپارتمان با بهترین قیمت به روش ملکانا

فروش آپارتمان از آن دست اقداماتی نیست که در لحظه تصمیم بگیرید و آخر هفته آن را عملی سازید.
البته می توانید اینگونه خرید و فروش کنید، اما تضمینی وجود ندارد که به قیمت بخرید و به قیمت بفروشید، به بیان خودمانی با این دست از اقدامات، سرمایه ی خود را آتش می زنید.

ما در سطرهای آینده، رفته ایم سراغ مبحث فروش آپارتمان، در این مقاله، شما فروش با بالاترین قیمت ممکن و ساده ترین راه های اجرایی را مطالعه خواهید کرد، در نتیجه، اگر در شرف فروش ملک هستید، با ما همراه باشید.

شرایط رقابتی را کنترل کنید و زیر نظر داشته باشید

یک فروشنده باید شبیه خریدار رفتار کند. به عنوان مثال می توانید در نرم افزار های مربوط به خرید و فروش آپارتمان عضو شوید و داده های املاک موجود در محله ی خود را کنترل کنید.

از این طریق شما چند ویژگی به دست می آورید، اول این که رقبای خود را می شناسید و می توانید بسته به شرایط، نقاط ضعف خود را تقویت کنید و علاوه بر این، با ذائقه ی مخاطب آشنا می شوید. مثلا در می یابید که یک خریدار حاضر است تا چه قیمتی در آن محله برای خرید یک آپارتمان هزینه کند.

اسناد را آماده انتقال و فروش سازید

در صورتی که آپارتمان شما در تهران یا هر کجای جهان، اسناد آماده نداشته باشد، اگر هم فروش برود به قیمتی کمتر از ارزش واقعی آن خواهد بود. اگر ملک در رهن بانک است، یا اگر به هر دلیلی سند آن به طور تمام و کمال در اختیار نیست، حتما با یک وکیل مشورت کنید تا چند و چون کار را در اختیار شما قرار دهد. تاکید می کنیم با یک وکیل مشورت کنید زیرا اعتباری به فردی که در بنگاه معاملات املاک عنوان کارشناس را یدک می کشد وجود ندارد.

با یک شرکت معتبر برای فروش کار کنید

می خواهید آپارتمان خود را بفروشید؟ مهم نیست که مساحت آن صدها متر است و دوبلکس و غیره یا اینکه کوچک و نقلی و جمع و جور کار شده، اگر بنا به عرضه ی آن در بازار دارید، حتما سراغ شرکت هایی بروید که خرید و فروش را اصولی، قانونی و محکم انجام می دهند.

اجازه دهید به عنوان نگارنده، در این قسمت یک تجربه ی شخصی را بیان کنم، چندی پیش با پلتفرمی آشنا شدم به نام ملکانا، کار کردن با آن بسیار جالب است، روی نقشه محله مورد نظر را انتخاب می کنیم، موارد حاضر در آن محله نمایان می شوند، درباره ی منطقه اطلاعاتی کسب می کنیم و سپس می رویم سر وقت مشاهده یا بازدید مجازی.

آن ها سه بعدی از منازل تصویربرداری کرده اند و رد کردن تصاویر تجربه ی حضور فیزیکی را باز آفرینی می کند.

در آخر، امکان مقایسه بین منازل مختلف ارائه می شود و قیمت تقریبا دقیق هر متر ملک معین می شود البته من به عنوان خریدار به آن ها مراجعه کردم، اما اگر شما فروشنده هستید، بد نیست سری به آن ها بزنید، چون عضویت رایگان است، کار را وکلای زبردست دادگستری پیش می برند و در آخر، کمیسیون تا نود درصد ارزان تر از بازار اخذ می شود. تنها نکته اینکه، فقط املاک تهران در آن حضور دارند.

درباره منزل خود و چرایی فروش توضیح دهید

ما نمی گوییم، بلکه سوزان سلیوان (Susan Slevin) از بنیان گذاران DNG تاکید دارد به اینکه فروشنده ی آپارتمان و به طور کلی ملک و مسکن، باید درباره خانه ای که دارد شرح و توضیح ارائه کند. مثلا شاید منزل شما سه خواب است و شما از اتاق سوم به عنوان دفترخانگی استفاده می کرده اید، حالا به خریداران بگویید که می توانند آن را به خواب کودک تبدیل کنند. نگویید که خودشان متوجه می شوند، حتما همه چیز را شرح دهید و البته، برای فروش دلیل ارائه کنید. نیازی به گفتن نیست که دروغ سریعا تمیز داده می شود، در نتیجه، یا نگویید یا حقیقت را بیان کنید.

قیمت منطقی ارائه کنید؛ البته اگر واقعا قصد فروش دارید

گاهی اوقات طرف واقعا نه می خواهد آپارتمان بخرد و نه قصد فروش ملک دارد، تنها به قصد محک زدن بازار به میدان می آید و قیمتی فضایی ارائه می کند. توجه داشته باشید که او فروشنده نیست و یک در میلیون پیش می آید که فردی مسکن او را بخرد. در نتیجه، با مراجعه به پلتفرم هایی که وجود دارند، مثل همان که ما در بالا معرفی کردیم، قیمت را دریابید و در همان حوالی بیان کنید.

از یک دوست یا اینکاره کمک بگیرید

قصد نداریم مساله را خیلی پیچیده کنیم، اما فروش آپارتمان به خصوص اگر تهران باشد ریزه کاری های فراوانی دارد. گاهی یک ویژگی کوچک قیمت ملک را بالا و پایین می کند در نتیجه شما باید چشمی برای تخمین و تحلیل و پیشبینی آن داشته باشید. سخن را کوتاه می کنیم، از یک دوست که ترجیحا سابقه ی خرید و فروش ملک در تهران را دارد، بخواهید سری به شما بزند و به چشم خریدار نقاط ضعف منزل شما را بازدید کند. پس از این، شما باید در جهت رفع آن ها برآیید، اگر اینگونه شود، با اطمینان می گوییم که شما آپارتمان را شیرین تر خواهید فروخت.

در دسترس باشید و پروفایل آنلاین تشکیل دهید

می دانیم شما فروشنده ی آپارتمان هستید، اما لحظه ای خود را جای فردی قرار دهید که قرار است پول بدهد و مسکن تهیه کند، آیا هزینه کردن آن هم در این شرایط تهران کار سهلی است؟ نه، او نیاز دارد با شما ارتباط بگیرید، درباره آپارتمان شما بخواند و شاید این کار را مدام، پیوسته و پشت هم انجام دهد. در نتیجه، اولا به پلتفرم های آنلاین و مدرن مراجعه کنید و سپس، اگر شماره ای در جایی قرار دادید، هر لحظه آماده ی پاسخگویی باشید.

سخن آخر اینکه، ما نکات بالا را بیشتر از سایت های بین المللی به خصوص irishtimes.com جمع آوری کردیم. اما جالب اینکه همان پلتفرم ایرانی به تنهایی بخش اعظم نکات مربوط به خرید و فروش آپارتمان را ارائه می کند، در نتیجه، به عنوان آخرین مطلب توصیه ی اکید می کنیم که به «ملکانا» سری بزنید.

منبع : ویرلن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها