وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

قدرت دفاعی ایران پیام صلح و دوستی دارد

وزیر دفاع در همایش صنایع هوایی و هوانوردی جزیره کیش تاکید کرد:

نمایشگاه بین المللی هوایی؛ تجلی اراده ملت ایران

وزیر دفاع گفت: نمایشگاه بین المللی هوایی برای ملت ما تجلی اراده، خواستن و نماد تحقق مقاومت در برابر زورگویی هاست.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۷۷
نمایشگاه بین المللی هوایی؛ تجلی اراده ملت ایران

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ حاتمی در همایش صنایع هوایی و هوانوردی جزیره کیش گفت: به اعتقاد من این نمایشگاه در این مقطع تاریخ حساس جهان، نوعی جشنواره شادی، امید و عزت و افتخار است. جشنواره ای که در آن می بایست، از عظمت علم و دستاوردهای آن لذت برد و به این دانش مهم بشری ادای احترام کرد و از طرفی جشنواره ای برای شکرگزاری خداوند است که از روی عدل، هوش و اراده را میان انسان ها تقسیم کرده است تا روزی اگر افراد جاه طلب و خودخواه، دیگران را از دانش خود محروم کردند، ملت های دیگر با اراده فولادین و هوش خود، با تلاش آن را به دست آورند.

وی افزود: نمایشگاه بین المللی هوایی، برای ملت ما تجلی اراده، خواستن و نماد تحقق نظریه مقاومت در برابر زورگویی ها و استقلال است.ما می خواهیم موفقیت مان، موفقیت فرزندان سرزمین مان را به نظاره بنشینیم و از تماشای آن با احساس افتخار و غرور، لذت ببریم. هرچند پیشرفتهای علمی و فناورانه برای همه ملتها مایه غرور است ولی برای ملتهایی که تحت فشارهای قدرتهای زورگو و به رغم مخالفت آنها، این پله های ترقی را طی می کنند، احساس غرور مضاعفی دست می دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: این نمایشگاه سمبل تحقق رویای بشری، یعنی پرواز است، رویایی که مدیون علم و صنعت هوایی و دانشمندان این عرصه است. امروز لازم است از این علم، از دانشمندان، پژوهشگران، مهندسان، طراحان و تکنسین های این صنعت مهم با احترام و افتخار یاد کنیم و البته تاسف بخوریم به حال کسانیکه تصور می کنند دیگران را از این علم محروم می کنند و این در حالی است که آنها پیشرفت های امروزشان را بر پایه های خون های ریخته شده مردم جهان و ثروت مردم جنگ زده اروپا و آسیا و دانشمندان آواره آنها بنا نموده اند و با سوء استفاده از این علم بادآورده، قلدرمابانه و ظالمانه، با گستاخی تئوری برتری هوایی و حاکمیت هوایی بر فضای سایر کشور ها را مطرح می کنند.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با نشاط، استوار، سربلند و با اعتماد به نفس کامل در برابر مسئولان نفرت پراکن، دروغ گو، عهدشکن، خشونت طلب و جنایتکار آمریکا، ایستاده است و این نمایشگاه و حضور شما میهمانان نمونه ای است که نشان می دهد آنها با تحریم ظالمانه علیه مردم ایران، حیثیت خود را مخدوش کرده و جلوگیری از پیشرفت و توقف استقلال خواهی ملت ایران سرابی بیش برای آنها نخواهد بود.

وی گفت: آمریکا که در ذات خود ماهیت استکباری دارد، با اقدامات غیرمسئولانه دولت ترامپ در صحنه بین الملل و اشتباهات مکرر آنها در نادیده گرفتن صلح و امنیت بین المللی به منزوی تر شدن امریکا تبدیل شده است.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: ملت ایران، چهل سال پیش آمریکا به عنوان نماد استکبار را از سرزمین اسلامی ایران بیرون کرد و با افتخار جشن چهل سالگی استقلال را در سه ماه آینده برپا خواهد کرد. این حرکت الگویی شده برای سایر ملتهای منطقه که سرزمین شان را از وجود استکبار پاکسازی کنند و امروز آثاری جدی از اراده ملتهای جهان برای مقابله با استکبار دیده می شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: پیام ما از جزیره زیبای کیش در خلیج همیشگی فارس به دوستان و همسایگان عزیزمان، پیام صلح و دوستی است. اصل کلیدی و مهم «صلح و رفاه برای همه» و «جهان عاری از افراط و خشونت در سایه مشارکت و همکاری» از اصول خدشه ناپذیر و تردیدناپذیر جمهوری اسلامی ایران است. ما معتقدیم همسایگان ما، برای ما ابدی و دائمی هستند لذا حافظه تاریخی و راهبردی آنها، عواطف و احساسات، باورها و ارزش ها، منطق،عقلانیت راهبردی همسایگانمان ، در منطق راهبردی ما همانند لوح های ماندگاری است که هیچگاه مایل نبوده و نیستیم بر روی آن نقطه ای و تار نقش ببندد. آنچه ما به دنبال آن هستیم فقط بازدارندگی است و اینکه کسی به خود، حتی اجازه و جرات فکر کردن درباره حمله به ایران را ندهد. این درسی است که تاریخ و جغرافیای ما ایران به ما داده است.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: دل سرزمین کهن ایران، دل ملت متمدن ایران لبریز از احساس انسان دوستی و حس والای بشری و کرامت انسانی است که رنج و ناراحتی هیچ انسانی در هیچ جای این دنیا را بر نمی تابد و به هر دلیلی آن را روا نمی داند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: از این فرصت ارزشمند استفاده می کنم و از صنایع بزرگ و کوچک هوایی و سایر صنایع دعوت می کنیم به ایران بیایند و ما آمادگی داریم همکاری های گسترده ای را در اشکال مختلف از جمله تسهیم دانش و فناوری داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها