استاندار کرمانشاه گفت: مشکلی از نظر تامین آب، برق، مخابرات، گاز، دارو و درمان در مناطق زلزله زده وجود ندارد و تیم های امدادی و خدمات رسان در منطقه مستقر شده اند.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۶۵
مشکلی از نظر آب، برق و دارو در مناطق زلزله زده نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه در فرمانداری قصرشیرین افزود: خاطر هموطنان عزیز آسوده باشد که با لطف خداوند و هوشیاری مردم، زلزله 6.4 ریشتری شب گذشته، خسارت جانی نداشت.

وی با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه در یک سال گذشته، تجارب خوبی برای سازگاری و مقابله با زلزله کسب کرده‌اند، گفت: واحدهای مسکونی شهری و روستایی در حال ساخت و ساخته شده توسط بنیاد مسکن، در زلزله شب گذشته مقاومت مطلوبی از خود نشان‌ دادند و آسیب جدی ندیدند.

او گفت: در زمینه آب، برق و مخابرات با مشکل خاصی در مناطق زلزله ‌زده روبرو نیستیم و در برخی روستاها که به صورت موردی مشکلاتی در تأمین آب شرب روستایی وجود دارد، با اعزام 20 دستگاه تانکر آبرسانی، عملیات آبرسانی در حال انجام است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی به مقدار لازم اندیشیده و تدارک دیده شده است و از این بابت مشکلی نداریم.

بازوند افزود: دولت و مدیریت بحران، تعطیلی ندارند و مدیران باید در روزهای تعطیل نیز، آمادگی لازم را برای مقابله با شرایط خاص و حوادث غیرمترقبه داشته باشند.

او گفت: براساس گزارش شرکت گاز، قطعی گاز در مناطق زلزله ‌زده برای مدت کوتاهی و کمتر از یک ساعت بود که این اقدام نیز به دلیل رعایت مسائل ایمنی مردم انجام‌ شد.

وی اظهار داشت: طبق گزارش جهاد کشاورزی، اکثریت جایگاه های دامی در مناطق زلزله ‌زده در زلزله شب گذشته از آسیب در امان بودند و تلفات دامی در کل مناطق زلزله ‌زده تنها به کمتر از 30 راس دام سبک محدود شد.

او تصریح کرد: از نیروهای نظامی و انتظامی اعم از ارتش، سپاه، بسیج، ناجا، مرزبانی و‌ سایر بخش ها تقدیر و ‌تشکر می کنم که همچون زلزله سال گذشته بلافاصله به میدان آمدند و در کنار مردم بوده و در آرامش روحی روانی مردم موثر بودند.

براثر زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه شب تاکنون 716 نفر مصدوم شده اند.

ساعت 20 و هفت دقیقه یکشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب و 127 کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.

این زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم را به معابر عمومی و پارکها کشاند.

این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها