مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش باران و برف در شبانه روز گذشته سبب مسدود شدن راه ارتباطی 85 روستای این استان و 2 محور فرعی گچساران- پازنان به بندر دیلم و سی سخت به پادنا در سمیرم اصفهان شده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۳۴
راه 85 روستا در کهگیلویه و بویراحمد مسدود شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، علی خوان پایه اظهار داشت: بیشترین تعداد روستاهای مسدود شده مربوط به شهرستان‌های کهگیلویه و چرام و بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک است.

وی دلیل مسدود شدن این تعداد راه روستایی را خاکی بودن و نبود زیرسازی مناسب این جاده‌ها عنوان کرد و گفت: جاده برخی از روستاها نیز به دلیل جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها دچار خسارت شده‌اند.

خوان پایه بیان کرد: همچنین جاده ارتباطی 2 محور گچساران- پازنان به بندر دیلم به دلیل تخریب پل در این مسیر و نیز جاده سی سخت به پادنا در سمیرم به علت بارش سنگین برف مسدود شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که به‌رغم بارندگی، تمامی جاده‌های اصلی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

وی به رانندگان توصیه کرد که از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند.

خوان پایه همچنین از رانندگان خواست برای عبور از این جاده‌ها زنجیر چرخ و دیگر لوازم ایمنی تردد در فصل زمستان را به همراه داشته باشند.

یک هزار و 500 کیلومتر راه خاکی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای 79 گردنه با 2 هزار و 846 کیلومتر و جاده و 66 نقطه به طول 327 کیلومتر محور برفگیر است.

این استان حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از 44 درصد جمعیت افزون بر 723هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.

23 راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی این استان با شروع بارش‌ها آماده خدمت‌رسانی به رانندگان هستند.

خدمات رسانی با 200 دستگاه وسیله نقلیه سبک، نیمه سنگین و سنگین در جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.

در این راهدارخانه‌ها بیش از 250 نفر آماده باش و 100 نفر نیروی پشتیبان برای ارائه خدمت به مسافران در عملیات‌های راهداری پائیز و زمستانه مستقر هستند.

بارش شدید باران، سیل و آبگرفتگی معابر، همچنین سبب تعطیلی مدارس ابتدایی برخی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد در نوبت صبح امروز /شنبه/ شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل سیل و طغیان رودخانه مدارس ابتدایی شهرستان های بویراحمد، باشت و دنا در نوبت صبح و تمام دوره‌های تحصیلی عشایر استان امروز تعطیل است.

هادی زارع پور افزود: در صورت ادامه روند بارش‌های شدید برای تعطیلی مدارس در نوبت عصر نیز تصمیم گیری خواهد شد.

افزون بر 150 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در حدود 2 هزار و 700 آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.

ولی بهره مند کارشناس هواشناسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش‌های سامانه اخیر استان تا ساعت 6 و 30 دقیقه امروز در دهدشت 105.3، آبده گاه 92، جاورده 82، چرام 81، لنده 80، سوق 80، سرآسیاب یوسفی بهمئی 79، لیکک 77، قلعه دختر 77، لوداب 71، سرفاریاب 69.5، دیشموک 56 و قلعه رئیسی 50 میلی متر گزارش شده است.

وی افزود: بارش باران در جوکار دشمن زیاری 50، مارگون 45، گنجه‌ای 43، منصور خانی کاکان 42، دوگنبدان 40.7، چیتاب 40، یاسوج 39.7، باشت 38، پاتاوه 37، امام زاده جعفر 35.1 و سی سخت 32.5 میلی متر ثبت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها