مرادی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

هفته وحدت مشت محکمی بر دهان دشمنان است

نماینده اهل سنت مردم مریوان در مجلس با تاکید براینکه سال به سال بر اشتراکات میان اهل سنت و اهل تشیع کشور اضافه می‌شود خاطرنشان کرد: مراسم‌هایی که در هفته وحدت برگزار می‌شود مشتی محکمی بر دهان بیگانگان و دشمنان کشور است.
کد خبر: ۱۱۷۷۹۳۸
هفته وحدت مشت محکمی بر دهان دشمنان است

منصور مرادی نماینده اهل سنت مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص هفته وحدت خاطرنشان کرد: مناسبت میلاد پیامبر اکرم به عنوان هفته وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی نام‌گذاری شده است و به خصوص در مناطق اهل سنت به مدت یک ماه برنامه‌های خاصی از جمله مولودی خوانی و انجام می‌شود.


مرادی با اشاره به مولودی خوانی در مساجد و مراکز مذهبی اهل سنت به مناسبت میلاد پیامبر اسلام خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت در مراسمات مختلفی که بین اهل تسنن و تشیع برگزار می‌شود به اشتراکاتی که در بین هر دو مذهب وجود دارد پرداخته می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه‌اندزای بین شیعیان و اهل تسنن کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه هر دو فرقه اسلامی کشور هوشمندانه عمل می‌کنند و بارها گفته شده است که هرچند ممکن است در برخی از مذاهب اختلافاتی باشد ولی در کل اشتراکات در حدی است که این اختلاف‌ نظر های جزئی نمی‌تواند موجب افتراق بین ما شود.

این نماینده اهل سنت با تاکید براینکه سال به سال بر اشتراکات میان اهل سنت و تشیع کشور اضافه می‌شود خاطرنشان کرد: مراسم‌هایی که در این ماه مبارک و این هفته همبستگی انجام می‌شود مشتی محکمی بر دهان بیگانگان و دشمنان کشور است.

وی در ادامه در واکنش به سخنان مطرح شده در خصوص تبعیض در استخدام‌ از میان اهل سنت کشور تاکید کرد: ما خودمان که استخدام دستگاه دولتی هستیم این مساله را ندیده‌ایم که به خاطر مسائل مذهبی افرادی استخدام نشوند.

مرادی با اشاره به اینکه اهل تسنن حتی در دستگاه‌های امنیتی هم فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: اهل تسنن کشور در دستگاه‌‌های اجرایی، قوه‌قضائیه و خیلی از جاهای دیگر فعال هستند و اگر چنین مسائلی بود نمی‌بایست ما این تعداد کارمند اهل تسنن در دستگاه‌ها داشته باشیم و ما شاهد نبوده‌ایم که مسائل مذهبی مانع استخدام اهل تسنن کشور باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مورد موضوعات مذهبی طبیعتا اختلاف نظرهایی جزئی میان اهل تسنن و اهل تشیع وجود دارد که به علمای ما باز می‌گردد و آنها با توجه به تبحری که در این مساله دارند درصدر باید این مسائل را بررسی کنند و ما به این مسائل جزئی زیاد نمی‌پردازیم.

نماینده مردم مریوان با اشاره به برگزاری جلسات تقریب مذاهب در کشور خاطرنشان کرد: همین جلسات تقریب مذاهب یکی از مواردی است که اختلافات را از بین می‌برد و وابستگی‌ها و همبستگی‌ها را بیشتر می‌کند و سالانه هم اینگونه جلسات را در کشور داریم مثلا کنفرانس تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار می‌شود که در بیشتر مواقع هم مقام معظم رهبری در این کنفرانس حضور دارند و سخنرانی‌ هم انجام می‌دهند.

وی با تاکید براینکه از تمام جهان سران مذاهب اسلام در کنفرانس تقریب مذاهب حضور دارند اظهار کرد: این جلسات نه تنها همبستگی‌ها و وابستگی‌ها را بیشتر کنند بلکه برگزار چنین کنفرانس‌هایی که اهل تسنن و اهل تشیع از کشورهای دیگر هم در آن حضور پیدا می‌کنند به دشمنان نشان می‌دهد ما به عنوان کشورهای اسلامی و به عنوان ملت مسلمان هستیم در کنار هم زندگی می‌کنیم و با همدیگر متحدیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها