فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه ششمین معدن طلای خوسف در منطقه خوسف شناسایی و مجوز بهره‌برداری از آن صادر شده است گفت: ۱۵میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی برای فعال کردن معدن طلا در حال پرداخت است.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۵۹
ششمین معدن طلای خوسف شناسایی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، محمد شفیعی اظهار داشت: ششمین معدن طلای شهرستان خوسف بعد از معدن طلای شادان، خونیک، ماهرآباد، قلعه‌زری و معدن مشترک هیردبین خوسف و نهبندان در منطقه کودکان شهرستان خوسف شناسایی و مجوز بهره‌برداری از آن صادر شده است.

وی افزود: مبلغ 15 میلیارد تومان تسهیلات نیز به بخش خصوصی بابت فعال کردن این معدن درحال پرداخت است.

فرماندار شهرستان خوسف گفت: در نقطه‌ نقطه این شهرستان گنج‌هایی شناسایی شده از جمله سنگ‌های قیمتی عقیق سرخ و آبی خور، سنگ‌های تزئینی قلعه‌زری و کشاورزی منحصربه‌فرد با محصولات خاص از جمله گل نرگس، عناب، زعفران و انگور این شهرستان است.

شفیعی بیان کرد: دامداری با 14 هزار نفر شتر، 68 واحد پرورش مرغ تخمگذار و گوشتی، 32 واحد پرورش شترمرغ، 113 هزار رأس گوسفند سبک و سنگین، صنایع دستی خاص از پارچه و پنبه مله، کوزه‌گری و آهنگری و گردشگری جذاب از شهر تاریخی و زنده خوسف، مقبره ابن‌حسام، روستاهای بکر خور و آرک، گل، آبگرم معدنی لوت، آبترش شهرستانک، کویرودق اکبرآباد، گواب خوسف و جنگل نخاب از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان است.

وی افزود: همچنین دهها اثر دیگر در زمینه صنعت نیز با احداث کارخانجات بنتونت، چرم و کرک، بسته‌بندی سه کارخانه محصولات کشاورزی و عناب در شهرک صنعتی، روستاهای کوشه و تعاونی مالک اشتر در اصغریه، کارخانه ساخت سازه‌های فولادی و ماشین‌آلات کشاورزی، نخستین کشتارگاه صنعتی و مکانیزه دام و شترمرغ استان و همچنین سرمایه گذاری‌های خارجی از جمله نیروگاه 10مگاواتی شهرستان با مجتمع فولادی با 5 کارخانه و احداث پیست ماشین و موتورسواری نیز از امتیازات شهرستان خوسف است.

فرماندار شهرستان خوسف تصریح کرد: تکمیل استخر با یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار، مجتمع فرهنگی هنری شهر خوسف، ساخت پلیس راه، دهکده گیاهان دارویی، بزرگترین سد خاکی شرق کشور در آرک با پروژه‌های متنوع در زمینه آبخیزداری و احیای قنوات شهرستان را از بن‌بست توسعه و پیشرفت درآورده است.

شفیعی افزود: تکمیل و اتصال راه‌های خوسف آبگرم دیگ رستم و راه قلعه‌زری به شهداد و راه عیلکی به روبیات، گازرسانی به روستاهای بخش ماژان بعد از 15 سال، برنامه‌ریزی ساخت مجتمع کارگاهی و بازار صنایع دستی و مشاغل خانگی در روستای کوشه شهرستان خوسف را منحصر به فرد کرده و چون نگینی در استان خراسان جنوبی می‌درخشد و فرصت طلایی را در اختیار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها