مردم آذربایجان غربی که از سال 80 برای شنیدن صدای سوت قطار گوش تیز کرده اند و بالاخره پس از گذشت سال ها انتظار به پایان آمد و همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت همراه این پروژه 17 ساله به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۷۷۲۲۸
صدای سوت قطار بعداز ۱۷ سال در ارومیه شنیده شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، به دلیل شرایط ویژه و خاص استان آذربایجان غربی،جای خالی قطار بیش از چند دهه بود که در ارومیه دیده می شد تا اینکه دولت مردان وقت از سال 80 تصمیم گرفتند تا در سال 88 ارومیه را به صنعت ریلی وصل کنند، ولی سال‌ها گذشت، وزراء آمدند و کنار ریل‌های جوان عکس گرفتند و تاکید و سفارش کردند و رفتند. تا اینکه بعداز 9 سال وقفه، بالاخره قطار به ارومیه رسید.

ارومیه به دلیل شرایط خاص جغرافیایی به دلیل هم‌مرز بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان به‌عنوان شاهراه ارتباطی ایران به اروپا یاد می‌شود، اما با وجود ضرورت و اهمیت توسعه زیرساخت‌های راه و حمل‌ونقل، محروم از شبکه ریلی است.

با بهره برداری از راه آهن ارومیه -مراغه دسترسی کشورمان به بازار‌های جهانی آسانتر می شود و ضریب شاخص‌های توسعه‌ای حمل‌ونقل به‌ویژه ضریب نفوذ شبکه ریلی در این استان افزایش پیدا می کند.

پروژه راه‌آهن مراغه- ارومیه به طول ۱۸۵ کیلومتر و در پنج قطعه احداث شد و ایستگاه راه آهن ارومیه نیز مجهز ترین ایستگاه راه آهن کشور به شمار می آید.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها