معاون سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

به‌زودی قیمت‌های مصوب اعلام خواهد شد/ برخورد قاطعانه با متخلفان پس از اعلام نرخ‌های جدید

یک کارشناس در صنعت لبنیات در گفت و گو با جام جم آنلاین، تاکید کرد؛

فروش گاو بجای توزیع شیر/ صنعت لبنیات امروز نیاز به رقابتی شدن دارد

یک کارشناس صنعت لبنیات ضمن اشتباه دانستن نحوه قیمت‌گذاری برای شیر خام و عدم صرفه اقتصادی برای دامداران تاکید کرد: این اتفاق دامدار را مجبور به فروش گاوهایش به عراق و افغانستان به جای توزیع شیر کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۱۳
فروش گاو بجای توزیع شیر/ صنعت لبنیات امروز نیاز به رقابتی شدن دارد

علیرضا الماسی، کارشناس صنعت لبنیات، با انتقاد از مصوبات تعزیراتی در خصوص قیمت تمام شده شیر اعلام کرد: قیمت تمام شده شیر خیلی بیشتر از مصوبات تعزیرات بوده و این اتفاق دامدار را مجبور به فروش گاوهایش به عراق و افغانستان به جای توزیع شیر کرده است.

وی راهکار ستاد تنظیم بازار در خصوص جلوگیری از این اتفاق را اشتباه توصیف کرد و ادامه داد: امروز تعزیرات برای جلوگیری از فروش دام، به جای توزیع، قیمت شیر درب کارخانه 2000تومان اعلام کرد که این مهم باعث افزایش کلی قیمت شیر و سایر لبنیات می شود.

این کارشناس صنعت لبنیات، با بیان اینکه قیمت محصولات لبنی نباید بیش از این افزایش یابد، افزود: به تبع افزایش قیمت شیر، قیمت محصولات لبنی نباید افزایش بیابد، چراکه از قبل افزایش قیمت بر این محصولات اعمال شده است.

این کارشناس صنعت لبنیات، گفت: بر خلاف باور همه، شیر خام رابطه مستقیم با ارز دارد؛ زیرا دانه های دام مثل ذرت، جو و سویا همه وارداتی است و از این جهت به این صنعت تاثیر مستقیم می گذارد.

الماسی افزایش قیمت ظروف پتروشیمی ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه را از دیگر عوامل گران شدن فراورده‌های لبنی اعلام کرد، و اضافه کرد: کارخانه‌های پتروشیمی که ظروف لبنیات را تولید می‌کنند به جهت رشد هزینه‌هایشان، قیمت کالاهایشان را افزایش دادند اما کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی به جای اعمال این افزایش قیمت در محصول نهایی، قیمت فراورده‌های خود را افزایش داده اند.

این کارشناس تاکید کرد: علاوه بر دو رکن مذکور باید بگویم اکنون نظاره گر این نیز هستیم که حمل کالا ها نیز با مشکل جدی روبه روست و راننده ها به آسانی سابق بارگیری نمی کنند و این اتفاق باعث دوبرابر شدن قیمت بارنامه شده است.

الماسی راه حل مشکل قیمت لبنیات را رقابتی کردن این حوزه ارزیابی کرد و گفت: نهاد های نظارتی در این حوزه اگر بخواهند درست عمل کنند، باید قیمت را به قیمت واقعی تبدیل نموده و نگاه نظارتی خود را به سمت رقابتی کردن این حوزه سوق دهند، به نظر بنده در جهت حل مشکلات وارده در این صنعت، بازار رقابتی را ایجاد کنند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها