جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: علت ۹۵ درصد تصادفات استان عامل انسانی است و بیشتر تصادفات مربوط به جاده نیست.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۵۱
خطای انسانی، علت ۹۵ درصد تصادفات خراسان‌جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ «سعید دادگر»، امروز ۲۴ آبان، در جشنواره هم‌پیمایی ایمنی رانندگان حرفه‌ای حمل و نقل جاده‌ای و ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های خراسان‌جنوبی اظهار کرد: نیروهای پلیس به‌صورت شبانه‌روزی در معابر درون‌شهری و برون‌شهری استان حضور دارند و به مردم خدمت می‌کنند.

وی با بیان این‌که با هماهنگی و سیستم اثرگذار به مقوله امنیت کمک کنیم، افزود: نظم در رانندگان بازتابی از نظم فکری و اخلاقی است.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد پنج نفر فوتی و ۳۱۹ نفر مجروح در گروه سنی یک تا ۱۵ سال در استان داشتیم.

دادگر با بیان این‌که متأسفانه سرعت زیاد، لایی کشیدن و بوق زدن و سبقت غیرمجاز همیشه در معابر استان دیده می‌شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان در مدارس حاشیه جاده‌ها همیشه در معرض خطر هستند که باید ایمنی را جدی گرفت.

وی ادامه داد: علت ۹۵ درصد تصادفات استان عامل انسانی است و بیشتر تصادفات مربوط به جاده نیست.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی، عمده تصادفات در استان را جاده‌های فرعی دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون در حوزه پیشگیری ۱۴ هزار و ۲۸۹ دانش‌آموز آموزش‌های راهور و پلیس را فرا گرفتند و همکاران در 378 مسجد نیز آموزش‌های لازم در بحث رانندگی دادند.

دادگر یادآور شد: به کوچک‌ترین بارندگی تصادفات بسیاری در استان رخ می‌دهد که امیدواریم با بهینه‌سازی جاده‌ها و اصلاح رفتارهای رانندگی شاهد این گونه حوادث نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها