قبل از هر چیز به این موضوع میپردازیم که لوله های پلی اتیلن و لوله های کاروگیت هر دو از مواد پایه تحت عنوان پلی اتیلن ساخته میشوند و هر دو مورد از جنس پلی اتیلن با گریدهای مشخص می باشند.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۱۹
تفاوت لوله پلی اتیلن و لوله کاروگیت در چیست ؟

لوله های پلی اتیلن عموما جهت انتقال سیالات مایع مانند آب مورد استفاده قرار می گیرند و از اینرو جایگزین مناسبی برای انواع لوله های فولادی می باشند لوله های پلی اتیلن موارد مصرف دیگری نیز دارند مانند: استفاده به عنوان غلاف کابل فیبر نوری (لوله پلی اتیلن کابلی)، استفاده تحت عنوان لوله پلی اتیلن گازی و نهایتا زهکشی که در اینگونه از موارد براحتی می توان از این لوله ها استفاده نمود.

لوله های پلی اتیلن تکجداره دارای فشار بار داخلی می باشند یعنی اینکه بسته به میزان دبی و فشار آب ورودی داخل لوله های پلی اتیلن، فشار وارده بر جداره داخلی را به خوبی دفع می کنند و معمولا جهت مواردی چون آبرسانی از گزینه های برتر هستند.

در کنار تمام قابلیت ها گونه ای دیگر از لوله های پلی اتیلن تولید می گردند که برعکس لوله پلی اتیلن تکجداره دارای فشار بار داخلی نمی باشند و صرفا جهت انتقال سیالات تحت عنوان هدایت کننده ی آب و فاضلاب شهری و روستایی مورد استفاده قرار می گیرند، این لوله ها را لوله کاروگیت می نامند که جهت مواردی چون انتقال فاضلابهای شهری و روستایی، زهکشی، غلاف رایزر و در برخی موارد استفاده به عنوان جدار چاه که از استقبال بالایی برخوردار بوده است.

لوله های کاروگیت پلی اتیلن به راحتی در عمق ترانشه قرار می گیرند و از استحکام بالایی در مواجهه با فشارهای بار مرده و زنده در زیر زمین حتی تا عمق 20 متر را دارند.

اتصال این لوله ها در سایزهای بین 160 میلیمتر الی 1200 میلیمتر به صورت کوپلر و واشر بوده و در سایزهای بالاتر توسط جوش به یکدیگر متصل می شوند.

یکی از مهمترین بخش هایی که در این مقوله مطرح است مبحث قیمت این لوله هاست به طوری که به صورت کلی برخی از مردم به لحاظ شکل ظاهریه لوله های کاروگیت این لوله ها را نسبت به اقلام مشابه تکجداره دارای قیمتی بالاتر می دانند و تصور کلی این است که قیمت لوله کاروگیت نسبت به قیمت لوله پلی اتیلن بسیار بالاتر بوده و از این رو تمایلی به خرید لوله های کاروگیت در ابتدای امر ندارند اما در مقایسه قیمتی که انجام می دهند در کمال تعجب بیان می کنند که نظر کلی ما این بوده که لوله های کاروگیت قیمت بالاتری نسبت به لوله های پلی اتیلن تکجداره داشته که این مقوله کاملا اشتباه بوده و میتوان حسب نیاز پروژه با قیمت پایینتر از لوله های کاروگیت به جای لوله های پلی اتیلن تکجداره استفاده نمود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها