نماینده مردم فومن درباره انتخاب شهردار تهران به جام جم آنلاین گفت:

نگاه حزبی شورا، مشکلات مردم را بیشتر می‌کند/ سابقه آخوندی گویای خیلی از مسائل است

محمد زارع فومنی،‌ دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در تحلیل عملکرد شورای شهر برای انتخاب شهردار تهران که تا امروز چهار مرتبه با شکست مواجه شده گفت: وقتی شهر را افراد غیرمتخصص و غیرحرفه‌ای تشکیل می‌دهند که به‌صورت فهرستی و جناحی وارد این عرصه شده‌اند، نمی‌شود توقع دیگری جز همین وضعیت فعلی داشت.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۶۲
بزرگ‌ترین اشتباهات شورای شهر متعلق به این دوره است/ شهردار تهران باید فردی شفاف باشد

فومنی در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین ادامه داد: اعضای شورای شهر در حال حاضر با حمایت حزبی وارد شورا شده‌اند و به‌جز یکی دو نفر بقیه افراد چون سابقه و تخصص مربوط به حوزه شهری ندارند، بنابراین نمی‌توانند نظر ورای خودشان را ارائه بدهند؛ به معنی دقیق‌تر ‌این افراد اصلاً تصمیم‌گیرنده نیستند،‌ بلکه صرفاً ارائه‌دهنده نظرات آن حزب و تشکلی هستند که با حمایتش توانسته‌اند وارد شورا بشوند!

وی توضیح داد: متأسفانه بی‌ملاحظه گری،‌ جناح‌بازی و سیاسی‌کاری‌های مفرطی که در شورا انجام می‌شود وضعیت را به شکلی درآورده که ظرف مدت کوتاهی چهار شهردار تعویض شده‌اند و من معتقدم موضوع انتخاب شهردار تهران به همین شکل ادامه خواهد یافت؛ یعنی نفر بعدی هم که انتخاب بشود، ‌مطمئناً بیشتر از 6 ماه دوام نخواهد آورد، چراکه جناح‌ها توقع امتیازها و امکانات خاص سیاسی از گزینه موردنظرشان دارند و این عملاً کار را متوقف خواهد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی در مورد اینکه آیا انتخاب‌های انجام‌شده از اساس مناسب بوده یا خیر گفت: بزرگ‌ترین اشتباهات تاریخ شورای شهر تهران در این دوره اتفاق افتاده و بدترین انتخاب‌ها صورت گرفته است. من معتقدم این اشتباهات متوقف نشده و همچنان به همین شکل ادامه خواهد داشت چراکه ناشی از یک بی‌برنامگی و عدم انسجام در میان اعضای شورا است.

او اضافه کرد: رویه موجود عملاً شورا را بی‌محتوا و بدون کارکرد کرده است، حتی ریاست این دوره هیچ اختیار عملی از خود ندارد و صرفاً فرمایشات مسئولین احزاب از بیرون شورا را موبه‌مو انجام می‌دهد.

فومنی در تعریف ویژگی‌های شهردار خوب نیز تشریح کرد: اول اینکه شهردار تهران باید مدبر و فردی باشد که توان و جنم مدیریت کلان‌شهری را داشته باشد! او باید حتماً فردی باشد که تعامل با همه اندیشه‌ها و نگاه‌های مختلف سیاسی، فنی و تخصصی را بلد باشد، فردی که به لحاظ اندیشه سیاسی یا تخصص فنی تک‌بعدی است،‌ نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شهرداری تهران باشد.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات ادامه داد: شهردار تهران همچنین باید فردی باشد که به لحاظ جسمی و از حیث فراغت زمانی انرژی و زمان کافی برای این مسئولیت داشته باشد. او باید فرد شفافی هم باشد که هم خودش نقطه مبهمی ندارد و هم شجاعت شفاف‌سازی در خصوص همه بخش‌های سازمان عرض و طویل شهرداری را داشته باشد؛‌ لازم است همه ما بالاخره بدانیم در این مجموعه بزرگ این حجم انبوه بودجه چگونه و برای چه اموری هزینه می‌شود. متأسفانه الان شفاف‌سازی در این زمینه صورت نگرفته تا معلوم بشود که شهرداری سالانه چقدر بودجه، پرسنل و هزینه دارد.

فومنی در خصوص عباس آخوندی که گزینه فعلی شورای شهر برای تصدی مسئولیت شهرداری تهران است نیز گفت: تا امروز تمام گزینه‌های این دوره شورای شهر برای مسئولیت شهرداری تهران،‌ کسانی هستند که متأسفانه توانایی لازم برای این مسئولیت را ندارند،‌ معتقدم گزینه عباس آخوندی هم به همان شکل است که اگر انتخاب بشود قطعاً به ضرر تهران خواهد بود. آخوندی اگر فرد توانمندی بود در وزارت راه این توانمندی را نشان می‌داد،‌ درحالی‌که کارنامه ایشان در این وزارتخانه مهم هم تعریفی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها