نماینده سابق ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه ایالات‌متحده علیه مردم ایران توسط همه جهان محکوم‌شده و جهان این اقدام را ظالمانه و غیرحقوقی می‌داند.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۴۴
جهان تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران را محکوم کرده است

علی خرم نماینده سابق ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص تحریم‌های ایالات‌متحده با اشاره به اینکه دولت آمریکا از قبل درباره این تحریم‌ها تبلیغات بسیار زیادی را انجام داده بود اظهار کرد: آمریکایی‌ها تأکید داشتند حاصل این تحریم‌ها شرایط بسیار سختی برای ایران خواهد بود، ممکن است شرایط سخت‌تر هم شود، در این مسئله تردیدی وجود ندارد و نباید این واقعیت را انکار کرد اما مسئله این است که وضعیت فعلی کشور بعد از تحریم‌های اخیر نشان داد در حقیقت بیشتر تحریم‌هایی فعلی از قبل برقرارشده بود.
خرم در ادامه با اشاره به اینکه تحریم‌ها اکنون تغییرات زیادی را نسبت به قبل وجود نیاورده است خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها اکنون اقدامات ظالمانه قبلی خود را بیشتر شکل داده و علیه مردم ایران به کار گرفته‌اند.
این دیپلمات سابق ایران بابیان اینکه مهم‌ترین مسئله در خصوص تحریم‌های ایالات‌متحده هدف قرار گرفتن مردم کشور است تأکید کرد: علی‌رغم اینکه آمریکایی‌ها سعی می‌کنند برای نجات از فشار افکار عمومی نشان دهند تحریم‌ها علیه ملت ایران نیست ولی این موضوع دروغ بزرگی است و اولین هدف همه فعالیتی تحریمی که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند مردم ایران هستند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه تأکید کرد: آمریکایی‌ها حتی اگر به دنبال این باشند که حکومت ایران را زیر فشار قرار دهد این مردم کشور هستند که زیر فشار قرار می‌گیرند و این‌گونه فشارهای ایالات‌متحده ضرر کمتری را برای حکومت به وجود می‌آورد.
خرم در ادامه در واکنش به مخالفت‌های جهانی با تحریم‌های آمریکایی ایران از طرف اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر مانند چین، روسیه، هند و غیره با تأکید بااینکه این اقدام ایالات‌متحده در خارج از آمریکا توسط همه محکوم‌شده و جهان این اقدام را ظالمانه و غیرحقوقی می‌داند خاطرنشان کرد: ولی در مقابل شاید به دلیل کم‌کاری ما، شاهد هستیم که متأسفانه در داخل آمریکا همه با این اقدام ظالمانه ایالات‌متحده موافق هستند و حتی وقتی شبکه‌های خبری آمریکا با مردم این کشور گفت‌وگو می‌کنند، آن‌ها وارد شدن این فشار به مردم ایران را تائید می‌کنند.
نماینده سابق ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل ادامه داد: نمایندگان جمهوری‌خواه ایالات‌متحده در موضوع تحریم‌های ایران فراتر می‌روند و حتی می‌گویند چرا به این مقدار کم بسنده شده و باید بیشتر از این‌ها به ایران فشار آورده شود.
این دیپلمات سابق ایران تصریح کرد: درمجموع تحریم‌های ظالمانه ایالات‌متحده در داخل این کشور با حمایت همراه است اما در بیرون از این کشور در خلاف جهت تحریم‌ها اقدام شده و می‌شود.
این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان با تأکید بااینکه هنر دولتمردان ما باید این باشد که بتوانند کاری کنند که به‌جای تأثیر 80 از 100 تحریم‌ها بر مردم، تأثیر آن‌ها را به صفر برسانند خاطرنشان کرد: مردم ایران مردم صبوری هستند اما ضرورت دارد هرچه زودتر دولت اقدامات عملیاتی را برای جلوگیری از افزایش فشار بر مردم انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها