نماینده مردم فومن درباره انتخاب شهردار تهران به جام جم آنلاین گفت:

نگاه حزبی شورا، مشکلات مردم را بیشتر می‌کند/ سابقه آخوندی گویای خیلی از مسائل است

عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

شهرداری آخوندی؛ فاجعه‌ای که فاتحه شورای شهر را می‌خواند

اقبال شاکری درباره روند انتخاب شهردار جدید تهران گفت: اگر واقعاً فاجعه انتخاب وزیر راه سابق به‌عنوان شهردار تهران اتفاق بیافتد باید فاتحه این شورا را خواند و شاید اتفاقی که برای شورای اول افتاد اینجا هم قابل پیش‌بینی باشد.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۱۱
شهرداری آخوندی؛ فاجعه‌ای که فاتحه شورای شهر را می‌خواند

اقبال شاکری عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص موضوع انتخاب شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز 5 نفر اول برای انتخاب شهردار توسط شورای شهر انتخاب شدند اظهار کرد: در مرحله بعد 5 نفر انتخاب‌شده برنامه‌های خود را به شورای شهر ارائه می‌کنند و نهایتاً شهردار انتخاب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به ازنظر می‌رسد عده‌ای از اعضای شورای شهر که وامدار احزاب هستند در حال پافشاری بر اشتباه قبلی خود در موضوع انتخاب شهردار هستند؛ اظهار کرد: متأسفانه این اشتباهات در طی یک سال‌خورده‌ای که از عمر این شورا می‌گذرد موجب شده شهر تهران 3 شهردار و سرپرست موقت به خود ببیند.

عضو سابق شورای شهر تهران در ادامه این سؤالات را مطرح کرد که آیا یک عقل سلیم، وفادار به مردم و خدمتگزار حکم نمی‌کند که از روند قبلی دست‌برداریم و باکار کردن برای مردم، فردی را به‌عنوان شهردار انتخاب کنیم که با آشنایی به کار و جایگاه شهرداری موقت یا برحسب فشارهای بیرونی نیامده باشد؟

وی در ادامه درباره خصوصیات یک شهردار موفق برای پایتخت نیز گفت: اولاً لازم است شهرداری انتخاب شود که موقت نباشد و از حیث قوانین و مقررات جاری کشور بتواند حداقل چند سالی ادامه خدمت دهد؛ یعنی همه جوانب دیده شود تا براساس قوانین فعلی یا قوانین که در آینده ممکن است تصویب شود شهردار به مشکل مواجه نشود.

شاکری دومین خصوصیت لازم برای شهردار تهران را جوانتر بودن نسبت به شهرداران قبلی دانست و اظهار کرد: همچنین این فرد باید سابقه قبلی کارهای کلان مدیریت شهری و نه کارهای کلان دیگر را در کارنامه خود داشته باشد اگر سابقه حوزه مدیریت شهری هم داشته باشد که خیلی بهتر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه داشتن ارتباط خوب با بدنه دولتی و حاکمیتی کشور یکی دیگر از شرایط لازم برای شهردار تهران است خاطرنشان کرد: این مسئله موجب دسترسی شهرداری برای جذب منابع می‌شود و همچنین او می‌تواند در ارتباطات خود موضوعات فراشهری را نیز حل کند.

عضو سابق شورای شهر تهران تأکید کرد: شهرداری پایتخت باید یک چهره وجیه و مورد اعتماد ملی باشد تا مردم کلان‌شهر تهران نیز باسیاست‌های مدیریتی شهرداری همراهی کرده و زمینه توسعه و موفقیت بیشتری برای کلان‌شهر تهران مهیا کنند، در غیر این صورت مشکلات بیشتر خواهد شد.

وی در واکنش به‌احتمال انتخاب آخوندی به‌عنوان شهردار تهران بابیان اینکه نمی‌دانم شورای شهر فعلی چه اصراری در خصوص تکرار روند اشتباه قبلی خود دارد گفت: شورای شهر با انتخاب وزیر مستعفی راه، به‌عنوان شهردار تهران، اشتباهات قبلی خود را با لجبازی به رخ مردم می‌کشد که بدون تردید هزینه‌ای در پی خواهد داشت.

شاکری با اشاره به اینکه در تحلیل‌های ارائه‌شده توسط روزنامه‌های همسو شورای شهر از شرایط انتخاب شهردار تهران اعضای شورا را به پنج گروه تقسیم می‌کنند مطرح کرد: آیا واقعاً شورای شهری که می‌خواهد به مردم باید چنین گروه بازی داشته باشد که هرکدام تابع نظر یک گروه خارج از شورا باشند؟ این مسئله واقعاً برای شهر فاجعه‌بار است.

وی ادامه داد: به نظر من اگر اعضای شورای شهر از ابتدا با تعهدی که به‌عنوان نماینده مردم داشتند، کسوت حزبی و سیاسی را از تن خود درمی‌آوردند و کسوت شورای شهری و خدمتگزاری به تن می‌کردند می‌توانستند اقدامات بهتری انجام می‌دادند؛ الان اگر از کسی بپرسد اعضای شورای شهر در دورانی که گذشته چه‌کاری انجام دادند واقعاً چه جوابی خواهند داشت؟

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر تهران عمدتاً با انتخاب مکرر شهردار به دنبال گرفتن وقت و ایجاد حاشیه در شهر هستند تا این سؤال اساسی پرسیده نشود که تا حالا چه‌کار کرده‌اید.

وی با طرح این سؤال که آیا مسائل حاشیه‌ای مانند نام‌گذاری خیابان‌ها یا جنگ توئیتی و پیامی خدمت به مردم محسوب می‌شود؟ گفت: اکثریت اعضای شورای شهر تهران باید در روندی که در پیش‌گرفته‌اند تجدیدنظر کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آخوندی به‌عنوان شهردار تهران کارنامه‌ای به‌مراتب بدتر از وزارت راه و شهرسازی خواهد داشت خاطرنشان کرد: با تفکر و نظریه‌های شکست‌خورده‌ای که او دارد قطعاً شهر تهران با آشوب واگذاری فعالیت‌های خود به شرکت‌های خاص و همسو دچار می‌شود و کار اندکی را هم که بعضی از معاونت‌های موجود شهرداری انجام می‌دهند به باد فنا می‌رود.

شاکری افزود: البته من تحلیلی دارم که شاید احزاب سیاسی با علم کردن وزیر قبلی راه گفته‌اند اگر گزینه ما را انتخاب نکنید ما این فرد را به‌عنوان شهردار تهران انتخاب می‌کنیم، یعنی اصطلاحاً به مرگ می‌گیرند که به تب راضی شوند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه اعضای شورای شهر تهران نصیحت خیرخواهان و دلسوزان کشور را گوش دهند گفت: باید فشارهای خارجی را از روی دوش خود بردارند و در یک محیط آزاد بر اساس آن چیزی که در بدو ورود به شورا قسم‌خورده‌اند واقعاً فردی را انتخاب کنند که با داشتن تجربه و سابقه قبلی بتواند حداقل در دو سال آتی خدمات خوبی را به شهر تهران ارائه دهد.

عضو سابق شورای شهر تهران همچنین تأکید کرد: اگر واقعاً فاجعه انتخاب وزیر راه سابق به‌عنوان شهردار تهران اتفاق بیافتد باید فاتحه این شورا را خواند و شاید اتفاقی که برای شورای اول افتاد اینجا هم قابل پیش‌بینی باشد؛ امیدوارم این درس را از شورای اول بگیریم و این اتفاق نیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها