عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین؛

با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از تحریم‌ها عبور می‌کنیم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخل می‌توانیم به‌راحتی از تحریم‌های آمریکایی عبور کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۹۸
با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از تحریم‌ها عبور می‌کنیم

حمید بنایی نماینده گناباد در گفتگو با جام جم آنلاین بابیان اینکه آمریکا بیش از 40 سال است که مردم ایران را تحریم کرده و چنین اقدامی حرف تازه‌ای نیست افزود: پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام (ره) باعث بیداری مردم ایران،مسلمانان جهان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس شد و این درخت تنومند که امروز توانسته در بسیاری از کشورها ریشه پیدا کند ، موجبات نگرانی و ناراحتی استکبار جهانی ازجمله امریکا را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها علیه ایران به‌صورت دائمی وجود داشته منتها در نوع و شکل دچار تحول و تغییر شده گفت :تحریم‌ها با عهدشکنی امریکا در انجام توافق برجام به اوج خود رسید و امروز ترامپ با نمایش دشمنی خود به ایران به‌صورت کاملاً واضح، جمهوری اسلامی ایران و ملت را به نبردی خصمانه کشانده است.

نماینده گناباد با تأکید بر اینکه مردم کشور، انقلاب و نظام خود را دوست دارند و برای حفظ آن از جان خود می‌گذرند افزود:هوشیاری مسئولان نظام ،‌بالا بردن ظرفیت همدلی گروه‌های سیاسی با یکدیگر یکی از ضروریات کشور محسوب می‌شود لذا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری آنچه مهم است پرهیز از تفرقه و تخریب یکدیگر و رسیدن به اتحاد و اجماع قوا است.

وی تشکیل شورای عالی اقتصاد بنا بر دستور مقام معظم رهبری را یکی از اقدامات کارگشا برای حل مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و یادآور شد: این شورا با حضور روسای قوا تشکیل می‌شود و همین امر نشان می‌دهد که باید در سایه همدلی ،برنامه‌ریزی و طراحی‌های لازم صورت گیرد و حتماً به مرحله اجرا برسد.

بنایی گفت: قطعاً با وفاق ،همدلی و همگرایی مشکلات مهم کشور ازجمله معیشت مردم و اقشار آسیب‌پذیر حل خواهد شد و به‌خوبی انقلاب با این روش از گردنه‌ها و پیچ‌های خطرناک عبور خواهد کرد.

وی با اشاره به ترمیم کابینه که منجر به تغییر چهار وزیر دولت دوازدهم شد افزود:مجلس بارأی اعتماد به وزرای جدید ،کمال همکاری را برای حل مشکلات با دولت داشته ،و انتظار است که دستگاه اجرایی نیز در این زمینه نقش جدیدتر و جدی‌تری را با همکاری مجلس و سایر قوا ایفا کند و به‌عنوان فرمانده اقتصادی با سرعت بیشتری وارد میدان مبارزه در این جنگ اقتصادی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید به کارخانه‌های تولیدی کشور بها داده شود گفت: بخش خصوصی در کشورباید فعال شود و درعین‌حال وضعیت اشتغال موجود نیز حفظ شود چون اگر نمی‌توانیم اشتغال جدید فراهم کنیم حداقل باید اشتغال موجود را حفظ کنیم.

وی در ادامه در مورد جنگ روانی دشمن برای تخریب اذهان عمومی افزود: به نظر می‌رسد مردم نباید وارد جو روانی که دشمن آن را دامن می‌زند بشوند و از خریدهای غیر ضرور و احتکار کالا پرهیز کنند و با این روش همکاری خود را با مجریان اعلام نمایند.

بنایی در موردحمایت دولت از اقشار آسیب‌پذیر نیز تأکید کرد:مجلس و دولت باید کمک کنند تا تصمیم‌گیری‌ها در خصوص اختصاص بسته‌های حمایتی به مردم ، هرچه سریع‌تر به دست اقشار آسیب‌پذیر کشور برسد و بهتر است به‌جای اینکه دائماً بگویم قرار است چنین اتفاقی رخ دهد هر چه سریع‌تر تصمیمات مهم را عملیاتی کنیم تا ملت آثار واقعی آن را لمس نمایند.

نماینده گناباد بابیان اینکه مردم‌دوست دارند از مسئولین اقدام عملی ببینند گفت:ملت شریف ایران ،از حامیان اصلی نظام هستند اما در بحث حل مشکلات معیشتی ،بخصوص اقشار آسیب‌پذیر انتظار دارند حکومت نیز از آنان حمایت کند.

وی یادآور شد: دشمن بداند که با فشار اقتصادی نخواهد توانست ملت ایران را به‌زانو درآورد و دولت با اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی با تحریم‌ها مبارزه خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها