بدهی‌های خارجی در آمریکا رکورد زده است

سکته اقتصادی واشنگتن در جنگ غزه

میزان بدهی دولت ایالات‌متحده آمریکا تا پایان دسامبر سال 2017 به میزان 20.5 تریلیون دلار بود. یکی از مهم‌ترین مسائل در رابطه با بدهی‌های آمریکا این است که این دولت به چین که یکی از بزرگ‌ترین طلبکاران آمریکاست چقدر بدهی دارد؟ پاسخ به این سؤال هر چه باشد این است که چین تنها طلبکار آمریکا نیست.
کد خبر: ۱۱۷۴۸۴۵
بدهی‌های دولت آمریکا زیر ذره‌بین

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه که بسیاری از مردم نمی‌دانند این است که صندوق تأمین اجتماعی به‌عنوان منبع پرداخت پول بازنشستگی دارای بیشترین بدهی‌های ملی است.

وزارت خزانه‌داری دولت ایالات‌متحده آمریکا از طریق اداری بدهی‌های عمومی ، موضوع بدهی را مدیریت می‌کند. بدهی‌های آمریکا به دو قسمت تقسیم می‌شود؛ بدهی‌های وابسته به دولت‌های مختلف و بدهی‌های عمومی.

اگر مجموع بدهی‌های دولت ایالات‌متحده آمریکا را در نظر بگیریم 72 درصد از این میزان به بدهی‌های عمومی مربوط می‌شود و 28 درصد نیز به بدهی‌های مربوط به دولت‌های مختلف است.

بدهی‌های مربوط به دولت‌های مختلف آمریکا را 230 اداره فدرالی رقم‌زده‌اند و سهم 28 درصد بدهی درواقع 5.7 تریلیون دلاری را دربرمی گیرد.

برخی از نهادها همانند صندوق تأمین اجتماعی درآمدهای بیشتری از مالیات دارند، درآمدهایی که بخشی از آن غیرضروری به نظر می‌رسد. با کمک این درآمدها شرکت‌های بیشتری خریداری می‌شوند، این در حالی است که عاقلانه‌تر این‌گونه باید باشد که درآمدها ذخیره شوند. با خرید شرکت و سهام آنها بازهم پولی را که باقی ماند به صندوق عمومی منتقل می‌کنند تا در جای دیگری هزینه شود.

میزان بدهی دولت ایالات‌متحده به بخش‌های مختلف داخلی این‌چنین است:

50 درصد بدهی به بیمه اجتماعی و بیمه معلولیت
3 درصد بدهی به خدمات پزشکی
20 درصد بدهی به بازنشستگی مدیریت کارکنان
16 درصد بدهی به صندوق‌های بازنشستگی نظامی
11 درصد بدهی به سایرین

تا تاریخ 31 دسامبر 2017، بدهی‌های دولتی 5.7 تریلیون دلار بود. این بدهی‌ها به نحوه زیر تقسیم‌بندی شده است:

صندوق تأمین اجتماعی و صندوق تأمین حقوق معلولان : 2.820 تریلیون دلار

دفتر بازنشستگی مدیریت کارکنان : 884 میلیارد دلار

صندوق بازنشستگی نظامی : 742 میلیارد دلار

خدمات پزشکی که شامل صندوق بیمه فدرال و صندوق اعتبار فدرال اضافی بیمه است : 202 میلیارد دلار است.

سایر صندوق‌های بازنشستگی ؛ 415 میلیارد دلار

پول نقد در دست برای تأمین مالی عملیات دولت فدرال ؛ 606 میلیارد دلار

بدهی عمومی؛ 14.8 تریلیون دلار (از این میزان نیمی از طلب به دولت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران مربوط می‌شود. نزدیک به یک‌چهارم نیز مربوط به سایر نهادهای دولتی شامل فدرال و همچنین دولت‌های محلی است. شانزده درصد نیز مربوط به صندوق‌های متقابل، صندوق‌های بازنشستگی خصوصی و دارندگان اوراق قرضه و خزانه‌داری است. هفت درصد باقی‌مانده متعلق به بانک‌ها و شرکت‌های بیمه است.)

میزان طلب هر یک از بخش‌ها در رابطه با بدهی 14.8 تریلیون دلاری بر اساس درصد:

دولت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران: 42 درصد
بانک و شرکت‌های بیمه 7 درصد
صندوق‌های بازنشستگی خصوصی، اوراق قرضه : 16 درصد
دولت فدرال و دولت محلی 23 درصد
سایر بخش‌ها: 12 درصد

وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده در 31 دسامبر 2017، میزان بدهی‌های عمومی را منتشر کرد. در آن زمان، بدهی عمومی 14.8 تریلیون دلار بود. تشریح بیشتر بدهی‌ها به شرح زیر است:

بدهی‌های خارجی - 6.285 تریلیون دلار .بدهی به چین 1.184 تریلیون دلار و ژاپن 1.061 تریلیون دلار بود.
دولت فدرال - 2.463 تریلیون دلار
وجوه مشترک - 1.788 تریلیون دلار
دولت محلی و صندوق‌های بازنشستگی - 934 میلیارد دلار
صندوق‌های بازنشستگی خصوصی - 385 میلیارد دلار
بانک‌ها - 633 میلیارد دلار
شرکت‌های بیمه - 344 میلیارد دلار
اوراق قرضه اوراق قرضه ایالات‌متحده - 160 میلیارد دلار

شرکت‌های تحت حمایت دولت، کارگزاران و نمایندگان مجاز و فروش ، شرکت‌های تجاری و غیر شرکتی و دیگر سرمایه‌گذاران - 1.831 تریلیون دلار

میزان بدهی‌های دقیق خارجی

در آگوست 2018 میزان بدهی دولت آمریکا به چین 1.17 تریلیون دلار تخمین زده شد. چین بزرگ‌ترین خریدار خارجی اوراق بهادار آمریکایی است. رده دوم به ژاپن اختصاص دارد که طلب این کشور از آمریکا 1.03 تریلیون دلار برآورد شد.

برزیل و ایرلند نیزهر کدام 315 میلیارد دلار از اوراق بهادار آمریکا را در اختیاردارند. بریتانیا با 273 میلیارد و سوئیس با 232 میلیارد دلار در رده‌های بعدی هستند.

لوکزامبورگ هفتم است، این کشور کوچک اروپایی اوراق بهادار آمریکا را به ارزش 224 میلیارد دلار در اختیار دارد. جزایر کیمن با 198 میلیارد دلار، و بلژیک با 154 میلیارد دلار دیگر سهام‌داران عمده آمریکا در سهام محسوب می‌شوند.

میزان بدهی‌های آمریکا بسیار کلان است و به این زودی نمی‌تواند از شر آن خلاص شود. اقتصاد این کشور در آینده بازهم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و روزهای بدتری را تجربه خواهد کرد.

منبع: thebalance

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها