وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران:

مرزبانان ربوده شده تا این لحظه در سلامت هستند

وزیر اطلاعات در همایش ملی پدافند غیر عامل اعلام کرد:

دستگیری ۱۱ تیم تروریستی در ایام اربعین

وزیر اطلاعات گفت: در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین، دستگاه اطلاعاتی توانست ۱۱ تیم تروریستی را شناسایی و دستگیر کند.
کد خبر: ۱۱۷۴۷۶۸
دستگیری ۱۱ تیم تروریستی در ایام اربعین

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی امروز دوشنبه در همایش ملی پدافند غیر عامل اظهار داشت: از نظر معارف و فرهنگ قرآنی، انسان در معرض تهدیدات مختلفی همچون آتش، فتنه و دشمن قرار دارد و در برابر هر یک از این تهدیدات، نیازمند پدافند است.

وی افزود: بر اساس فرهنگ قرآنی، انسان در برابر تهدیدات برای مصون‌سازی نیازمند پدافند عامل، پدافند غیرعامل و آفند است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه دشمن در ایجاد تهدید هیچ‌گاه از یک روش استفاده نخواهد کرد، گفت: دشمن برای اینکه سرمایه‌های ما را تضعیف کند از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند و این روش‌ها در واقع نوع برخورد ما را با آنان مشخص و تعیین می‌کند.

علوی ادامه داد: دشمنان کار خود را منحصر به تهدید نظامی نمی‌کنند. آن‌ها در حوزه تهدید گاهی از ابزار نظامی و گاهی از ترفند‌های نرم افزاری استفاده می‌کنند و گاهی با القائات پیاپی که قرآن از آن به عنوان وسوسه یاد می‌کند، برای آسیب زدن بهره می‌برند.

گستره پدافند غیر عامل به گستره تهدیدهاست

وزیر اطلاعات: گستره پدافند غیرعامل به گستره تهدیدهاست و در برابر هر تهدیدی به طراحی پدافند غیرعامل نیاز داریم.

وی در همایش ملی پدافند غیر عامل افزود: پدافند غیر عامل در مقابله با دشمن و در برابر دسیسه‌های دشمن از اولویت خاص برخوردار است. در فرهنگ دینی ما نیز پدافند غیرعامل بعنوان اولویت اول تلقی شده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه بهداشت بهتر از درمان است، اظهار داشت: سپر پدافند غیر عامل که پیشگیری از آسیب پذیری است بهتر از بی سپری و آسیب دیدن و پس از آن درمان آسیب است.

علوی گفت: پدافند غیرعامل یک مقوله بسیار حساسی است که به مطالعات گسترده نیاز دارد، گستره پدافند غیرعامل به گستره تهدیدهاست و هر تهدیدی که داریم، در برابر آن نیازمند به طراحی پدافند غیر عامل هستیم.

وی ادامه داد: مدل پدافند غیرعامل یک مدل انعطاف پذیر است، زیرا تهدید‌های مقابل دائم در حال تغییر است و ناچار باید مدل پدافند غیرعامل متناسب با تغییر تهدید، تغییر کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک مسئله ساده و پیش پا افتاده نیست، اظهار داشت: پدافند غیر عامل کاملاً علمی و تخصصی است و در بخش‌های مختلف نیازمند متخصصان خود است که به طراحی پدافند غیر عامل بپردازند.

علوی تصریح کرد: پدافند غیر عامل در بخش‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی، صنعتی، اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای و بازرگانی، هر یک متفاوت از بخش دیگری است و باید متخصصان هر بخش با راهکار‌های ویژه همان بخش، پدافند غیرعامل همان بخش را تدوین کنند.

وی ادامه داد: حمله دشمن به سرمایه صنعتی ما با قطعات معیوب، پدافند غیر عامل خودش را می‌طلبد و قطعاً با پدافند غیر عامل در عرصه بازرگانی متفاوت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها