سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

شکست سیاست ترامپ برای به صفر رساندن فروش نفت ایران

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست های ترامپ برای به صفر رساندن فروش نفت ایران در ابتدای کار با شکست روبه رو شد و اکنون آمریکا مجبور شده ۸ کشور را معاف از تحریم ها کند.
کد خبر: ۱۱۷۴۷۲۸
شکست سیاست ترامپ برای به صفر رساندن فروش نفت ایران

اسدالله قره خانی نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به تلاش آمریکا برای تحریم های بانکی وسپس تحریم های نفتی ایران در بازده های زمانی متفاوت افزود: ترامپ برای اعمال سیاست های ضد ایرانی خود عوامل متعددی را به کار گرفت تا بتواند جایگزینی برای نفت ایران پیدا کنند و بر این مبنا از اعضای اوپک خواست تا ظرفیت تولید نفت خود را بالا ببرند و سپس با بکارگیری دیپلماسی قوی ؛ تلاش کرد کشورها را متقاعد نماید که به طریقی از ایران نفت خریداری نکنند.

وی در ادامه گفت: آمریکایی ها برای رسیدن به اهداف خود با سفر به دور دنیا برای متقاعد کردن کشورها برای رسیدن به تصمیماتشان تلاش زیادی کردند تا زمینه ای را مهیا نمایند که ایران از بازار فروش نفت حذف شود اما بعد از مدتی دریافت که چنین تصمیمی غیر ممکن است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:آمریکا با فشار روانی و رسانه ای در صدد این بود که اعلام نماید روز 13 ابان فروش نفت ایران به نقطه صفر خواهد رسید اما یکباره متوجه شد موفق به این ترفند نخواهد شد.

وی با بیان اینکه جامعه جهانی بر خلاف دور قبل تحریم ها اینبار با آمریکا همراهی نکرده و حتی در تقابل با سیاست های این کشور در کنار ایران قرار گرفته است گفت: البته برخی کشورهای اوپک تلاش کردند که با تولید نفت جایگزین ایران شوند اما آنها هم نتوانستند این رقم را تولید کنند.

قره خانی عدم تطبیق پالایشگاه های مشتریان نفت ایران با دیگر سوخت های تولیدی اعضای اوپک را از دیگر دلایل ناموفق بودن سیاست های آمریکا عنوان کرد و افزود: با در نظر گرفتن دلایل غیر قابل تغییر شاهد هستیم که آمریکا مجبور شده ۸ کشور را معاف از تحریم های خود کند و قطعاً این عدد بیشتر هم خواهد شد چون ترامپ قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است تصمیم دیگری بگیرد.

وی در مورد مقابله با سیاست های آمریکا نیز افزود: ما همیشه نمی توانیم به امید تصمیمات بین المللی باشیم اما یکی از کارهایی را که باید انجام دهیم و آن را شروع کردیم راه اندازی بورس نفت است تا بخش خصوصی ،شرکت ها و کنسرسیوم های دراین بخش فعال شوند.

سخنگوی کمیسیون انرژی التهابات و هیجاناتی که موجب نگرانی در سطح جامعه شده است رابی دلیل دانست و گفت: مردم باید بدانند همین که آمریکا 8 کشور را از تحریم‌های نفتی مستثنی نشان می دهد، خط و نشان کشیدن این کشور جز یک تبلیغات بی پایه و اساس چیز دیگری نیست.

قره خانی افزود: شاهد هستیم که اتحادیه اروپا ، آمریکایی ها را در تحریم های جدید همراهی نکردند و حتی در تلاش هستند خط و مسیر دیگری را برای دور زدن سوئیفت ایجاد نمایند تا از طریق یورو معاملات با ایران صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه صبر، وحدت مردم و هماهنگی بین مسئولین نتیجه داده و شاهد پیروزی ایران هستیم گفت:قطعا با همکاری کشورها مدافع ایران فشارهای اقتصادی موجود کمتر و کمتر خواهد شد.

قره خانی افزود:ایران کشور بزرگی است که پتانسیل‌های فراوانی دارد، ضمن اینکه ما تجربیات موفق بسیار زیادی را درمورد عبور از تحریم ها پشت سر گذاشتیم که اگر آنها را به کار گیریم حتما در این جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران هم اکنون از درآمد ارزی بالایی برخوردار است و ذخیره های ارزی و مالی کشور می تواند نیازهای مردم را در حد عالی تامین نماید و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها