دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در گفتگو با جام جم آنلاین؛

چهل سال است آمریکا به دنبال محدود کردن ایران است

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران گفت: چهل سال است که آمریکا دنبال این است که حرکت مردم ایران تحت عنوان استقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی را محدود کرده و نگذارد کشور الگویی برای یک و نیم میلیارد مسلمان جهان باشد.
کد خبر: ۱۱۷۴۷۲۳
چهل سال است آمریکا به دنبال محدود کردن ایران است

محسن علیجانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی،در گفتگو با جام جم آنلاین افزود:آمریکا تلاش می‌کند از هر مسیری جلوی پیشرفت‌های علمی و اقتصادی کشور را بگیرد و هم‌اکنون این هدف را با محدودیت‌های اقتصادی اعمال می‌کند تا ملت را از ادامه توانمندسازی و خودباوری کشور بازدارد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:اما همین ترفندهای آمریکا امروز باعث شده که کشور در علم، و خودکفایی نظامی حرف برای گفتن داشته باشد، بطور یکه شاهدیم جمهوری اسلامی ایران رتبه اول تولید علم در منطقه ،و رتبه 16 جهانی را دارد.

وی بابیان اینکه دشمن نتوانسته سدی در مقابل پیشرفت علمی ایران بگذارد گفت: ایران امروز در منطقه حرف برای گفتن دارد و حتی به سمت گفتمان فرامرزی در منطقه حرکت می‌کند ، مردم جهان متوجه شده‌اند که گفتمان جمهوری اسلامی در مقابله با آمریکا اثرگذار است، کشورها ازجمله اتحادیه اروپا، چین و روسیه دیگر از سیاست‌های آمریکا تبعیت نمی‌کنند و آمریکا درصحنه جهانی از سلطه گری خود خارج‌شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد:عدم تبعیت دیگر کشورها از آمریکا نشان می‌دهد که حرکتی که ملت ایران شروع کرده مطابق فرمایش حضرت امام رحمت‌الله علیه مبنی بر صدور گفتمان انقلاب اسلامی، به‌درستی انجام‌شده است.

وی در خصوص اقدامات مسئولان برای مقابله با تحریم‌های اخیر آمریکا گفت:بعدازاینکه مقام معظم رهبری دستور تشکیل شورای عالی اقتصادی را دادند ،مجلس دهم به دنبال ارائه بسته حمایتی برای تأمین معیشت اقشار آسیب‌پذیر برآمد که خوشبختانه با هماهنگی با دستگاه اجرایی مقررشده است اقدامات مناسبی صورت گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه باید در مدیریت هزینه‌ای و بودجه‌ای کشور دقت کافی را داشته باشیم یادآور شد: دشمن حرکتی را آغاز کرده و می‌خواهد فروش نفت کشور را به صفر برساند، اما دشمن غافل از آن است که عدم اتکا به اقتصاد نفتی آرزوهای دیرینه ما است و می‌توانیم به‌راحتی با اقتصاد غیرنفتی و مدیریت در هزینه‌ها، منابع عمومی را با قناعت در کشور مدیریت کنیم.

نماینده تهران تأکید کرد:ما می‌توانیم با کاهش مالیات برای تولیدکنندگان نقدینگی را به سمت تولید در کشور سوق بدهیم و از طرفی دریافت مالیات را بر ثروت‌های اتفاقی و بادآورده معطوف کنیم.

وی بابیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی باید مدیریت منابع ارزی صورت گیرد گفت: تخصیص ارز به کالاهای اساسی و تأمین مواد اولیه برای تولید داخلی و دارو ، با مدیریت هزینه‌ها میسر است و قطعاً با تکیه‌بر توانمندی‌های ،اقتصادی ،علمی و منابع طبیعی و سرمایه جوانان کشور،اگر تحریم صد برابر هم شود می‌توانیم از این گردنه ،انقلاب اسلامی را به‌سلامتی عبور دهیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع نگرانی مردم از شرایط فعلی افزود:دولت، مجلس و دیگر نهادها باید دقت کنند ، چون بخشی از نگرانی‌ها در مردم، به جنگ روانی دشمن بازمی‌گردد،اما باید به مردم شریف و همراه کشورمان بگوییم که از جهت اقتصادی ذخایر ارزی خوبی از درآمد و فروش نفت داریم و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی بابیان اینکه گاهی دشمن اقداماتی انجام می‌دهد که حتی مسئولین نیز نگران می شوند افزود:مردم مطمئن باشند با تکیه بر توانمندی های اقتصادی ،علمی و جوانان می توانیم ازسد مشکلات عبور کنیم.

علیجانی تاکید کرد: نباید بگذاریم بی محابا ارز کشور به فروش برود و از منابع آن برای ترمیم حقوق استفاده کنیم چون اگر اقتصاد غارتی داشته باشیم و اقشار آسیب پذیر را رها کنیم در نهایت ممکن است که زمینه مشکلات اجتماعی برای کشور، دولت، مجلس و مسئولین و حاکمیت ایجاد شود بنابراین باید منابع مالی خود را تجمیع کنیم تا مشکلات مردم را حل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها