یکی از مواردی که پیامبر اکرم همواره جوانان را به آن توصیه می کردند موضوع امیدواری بوده است. ایشان تاکید داشتند که اگر امید نباشد هیچ جوانی تن به کار وتلاش نمی دهد. توصیه دیگر پیامبر اکرم (ص) به جوانان تلاش در جهت کسب علم و دانش است به نحوی که پیامبر اکرم (ص) دراین باره فرمودند: "هر کس در دوران جوانی علم یاد بگیرد، گویی علم و آموزه وی روی سنگی حکاکی شده و هر جوانی که در راه کسب علم قدم بگذارد، بهشت به دنبال وی می رود در حالی که بسیاری عبادت می کنند تا وارد بهشت شوند."
کد خبر: ۱۱۷۴۶۴۷
پیامبراکرم از تعرض به حریم اسلام به سادگی عبور نمی کرد

موضوع گناه گریزی از مباحثی است که پیامبر اکرم (ص) همواره جوانان را به آن دعوت و توصیه کرده و دراین باره فرمودند: "در دنیا چیزی برای خدا محبوب تر از جوانی نیست که در موقعیت گناه قرار دارد و توان انجام گناه دارد، اما گناه نمی کند".
در تاریخ آمده جوانی نزد پیامبر آمد و گفت می خواهم خطایی انجام دهم، پیامبر اکرم (ص) با آرامش به وی گفت: آیا دوست داری کسی چنین کاری با خانواده تو انجام دهد گفت نه و به شدت برافروخت، حضرت فرمودند" "پس هنگامی که برای خودت نمی پسندی، برای دیگران نیز اینگونه نباش." برخورد مطلوب پیامبر با جوانان بسیاری از آنها را به راه حق کشانده و آنها را از ورود به راه گمراهی و ضلالت باز می داشت.
امروز بزرگ مبلغ جهان اسلام یعنی مقام معظم رهبری از محل منبر و شأن و مقام و منزلت والای خود توانسته است مخاطبان فراوان و وسیعی را در عالم اختصاص دهد که خطابه ایشان را نه فقط قافله جهان اسلام در برمی‌گیرد بلکه جوانان اروپایی هم پیام رهبر معظم انقلاب را در گوشی‌های همراه خود و جراید مشاهده می کنند که چگونه ایشان جان و روح اسلام را و حقیقت و رحمانیت دین اسلام را بیان کردند.
شهدای ما بزرگ مبلغان راستین بر احیاء قرآن بودند که ارزشهای سنت نبوی را در جامعه مادی و دنیا زده و جامعه غفلت و جامعه در جهل فرو رفته به کرسی اثبات و عمل نشاندند و در راه مبارزه با دشمن لحظه ای به عقب ننشستند که این مهم را نیز از مشی پیامبر ختمی مرتبت الگوبرداری نمودند. بی شک رفتارهای پیامبر اکرم (ص) در نحوه برخورد و تعامل با دشمنان بیانگر هدف والای ایشان در اشاعه رحمت وجودی خود است که خداوند متعال درایشان نهادینه کرده است. رحمت پیامبر بر دشمنان باعث شد بسیاری با دلهای سنگ جذب پیامبر و اسلام شوند.
پیامبر اکرم (ص) مامور بود تا با اشاعه اسلام همگان را به زندگی در پرتو عدالت اسلامی دعوت کند، هر چند برخی از دشمنان آن حضرت با اینکه پیامبر با آنها بسیار مدارا می کرد اما به روایت تاریخ به شخصیت وجودی پیامبر اکرم (ص) جسارت و اهانت می کردند اما پیامبر از آنها می گذشت و معتقد بود چون ارکان نظام اسلامی به خطر نمی افتد و اهانت هایی صورت گرفته به دلیل عصبانیت است نه اهانت به جایگاه رسالت، در بسیاری از موارد آرام از کنار چنین توهین هایی عبور می کردند؛ اما با کسانی که به ارکان نظام اسلامی ، مسلمانان و به جایگاه رسالتی پیامبرکه به صورت امانت از طرف خداوند یکتا به ایشان عنایت شده بود توهین می کردند از جایگاه اسلام و مسلمانان دفاع می کردند و از شنیدن اذیت مسلمانان ناراحت و در جایگاه رسالت با توجه به اینکه موظف به برخورد با دشمنان و دفاع از حریم اسلام و مسلمانان بودند از مسائل ایجاد شده به راحتی عبور نمی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها