عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ما می‌دانند سازش و مذاکره ثمره اش از بین رفتن عزت است و باید در این مسیر استقامت کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۴۶۰۱
عضو مجمع تشخیص مصلحت: ترامپ و آل‌سعود دچار توهم و اغتشاش ذهنی شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین مظفر در سخنرانی مراسم پایانی 13 آبان در رواق امام خمینی(ره) حرم منور رضوی اظهار داشت: 13 آبان یکی از روزهای بزرگ تاریخی و سرنوشت ساز کشور اسلامی ایران است؛ وقایع و رویدادهای این روز خاطرات به یادماندنی را بر سینه انقلاب اسلامی ما به ثبت رسانده و فصل نوینی را در کارنامه انقلاب اسلامی ایران گشوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سه موضوع متفاوت در 13 آبان مطرح است که از نظر ماهیت و جهت کلی در مسیر واحدی قرار دارند؛ جالب اینجاست که در هر سه رویداد در یک سو ملت بزرگ ایران و حماسه ساز عظیم قرار دارد و از سوی دیگر آمریکای جهانخوار و عمال و سرسپردگانش هستند. 13 آبان از یک سو سه حماسه و افتخار برای ملت ایران و سه برگ زرین از کتاب انقلاب اسلامی ما را ورق زده و از سوی دیگر سه فقره از زشت‌ترین جنایات علیه ملت ایران را در کارنامه آمریکا و عمالش رقم زده است.

مظفر گفت: رویداد نخست حادثه دستگیری حضرت امام است که در اعتراض به تصویب لایحه کاپیتولاسیون بود و منجر به دستگیری امام و تبعید امام عظیم ما شد؛ امام با تصویب این لایحه به ملت بزرگ ایران و به ویژه علمای ما هشدار دادند که در برابر این جنایت و خیانت آرام ننشینند. امام عزیز فرمودند که با تصویب این لایحه حیثیت ایران اسلامی را فروختند و پایکوبی کردند.

وی خاطرنشان کرد: رویداد دیگر 13 آبان سال 57 بود که نزدیک به انقلاب اسلامی صورت گرفت و در این روز دانش آموزان عزیز که در زمان 15 خرداد در گهواره‌ها آرمیده بودند و در آغوش مادران بودند در این زمان حساس احساس مسئولیت و تکلیف کرده و میز و نیمکت و قلم و دفتر خود را رها کرده و به سوی خیابان و دانشگاه تهران حرکت کردند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کودکان و دانش آموزان ما در آن روز این چنین عزت آفریدند و انقلاب اسلامی را رقم زدند و رویداد سوم بعد از انقلاب و مربوط به 13 آبان 58 بود که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود. آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که کسانی را که ملت اخراجشان کردند دوباره به کشور بازگردانند و لذا به لانه جاسوسی رفته و جاسوسان دستگیر شدند و این برای ما افتخار و عظمت و برای آمریکا یک شکست و ننگ تاریخی بود و برای جبران این حقارت تصمیم گرفتند به کشور ما حمله نظامی کنند که منجر به واقعه صحرای طبس شد و خداوند به یاری این ملت شتافت و ابابیل‌های الهی سجیل‌ها را بر سر و مغز آمریکایی‌ها فروریختند و طوفان شن صورت گرفت.

مظفر با اشاره به اینکه دشمنان ایران، تهاجم نظامی و اقتصادی را علیه ملت ما صورت داده‌اند اما با عمل به هنگام همه توطئه‌‌ها خنثی شده است گفت: آنها به این نتیجه رسیدند که به سادگی نمی‌توانند ملت را از میان ببرند و تهاجم فرهنگی را آغاز کرده‌اند تا اعتقاد و باور و بنیان فکری که مردم را با مکتب عاشورا عجین کرده را از میان بردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها