رئیس سازمان میراث فرهنگی از صادرات 107 میلیون دلاری صنایع‌دستی از مبادی گمرکی کشور در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون بیش از سه میلیون گردشگر وارد کشور شده است.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۰۵
صادرات 107 میلیون دلار صنایع‌دستی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، علی‌اصغر مونسان عصر امروز در پایان سفر یک روزه خود به شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید خود از پروژه‌های گردشگری در این منطقه اظهار کرد: انصافاً دماوند ظرفیت‌های بی‌نظیری به لحاظ فضاهای طبیعی و تاریخی در اختیار دارد.

وی افزود: نزدیکی دماوند به کلان شهر 10 میلیون نفری تهران فرصتی را ایجاد می‌کند که بتوان سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی در حوزه گردشگری این شهرستان انجام داد.

*اعلام آمادگی شهرداری کیلان برای ایجاد موزه

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در سفر امروز به دماوند و فیروزکوه تصمیم‌های خوبی در حوزه گردشگری اتخاذ شد؛ برای سایت گردشگری تنگه‌واشی فیروزکوه سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده و طراحی تدوین شده که قرار شد تا این طرح کامل و جامع شود تا این مجموعه سر و سامان پیدا کند.

مونسان با بیان اینکه در شهر کیلان نیز شهرداری اعلام آمادگی کرده تا فضایی برای ایجاد موزه در اختیار قرار دهد، تصریح کرد: در این خصوص، قرار شد که به زودی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری کیلان امضا کند و فضای مد نظر را اختیار بگیرد و تجهیز کند.

وی در خصوص نشست با فعالان حوزه گردشگری بیان کرد: جمع‌بندی این نشست منجر به این شد که تصمیم‌های لازم برای پیگیری درخواست‌ها و رفع مشکلات در تهران به سرعت اتخاذ شود.

*لزوم توجه به طبیعت گردشگری و گردشگری هیجانی در دماوند

معاون رئیس جمهور افزود: مهم‌ترین کار ما این است که با وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم تفاهم‌نامه‌ای داشته باشیم؛ چراکه بسیاری از مسائلی که مطرح شد، جزو نقاط مشترک با این وزارتخانه بود که امضای تفاهم‌نامه مسیر را هموارتر می‌کند تا سرمایه‌گذاری در دماوند رشد بیشتری داشته باشد.

مونسان گفت: طبیعت گردشگری و گردشگری هیجانی موضوع‌هایی است که در دماوند به طور جدی می‌تواند به عنوان پایلوت قرار گیرد؛ همچنین فضاهایی در دماوند کار دامپروری و کشاورزی انجام می‌دهند که گردشگران می‌توانند بدون اینکه آسیبی به محل زده شود به این فضاها ورود پیدا کنند و از فعالیت‌‌های گردشگری دامپروری لذت ببرند.

وی در پاسخ به این سؤال که بسیاری از زیرساخت‌های اولیه روستاهای دماوند با وجود نزدیکی به پایتخت فراهم نیست، تصریح کرد: امکانات بودجه‌ای ما برای این کشور پهناور کافی نیست؛ اما خوشبختانه سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه گردشگری انجام شده و همه سرمایه‌گذاری منجر به تکمیل زیرساخت‌ها می‌شود.

*حجم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری افزایش یابد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأکید کرد: باید تلاش کنیم که حجم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری افزایش پیدا کند و بر اساس آمار، 22 پروژه گردشگری در دماوند در حال تعیین تکلیف برای اخذ مجوز و همین تعداد در حال ساخت است که به مرور بهره‌برداری خواهند شد و توسعه مد نظر اتفاق خواهد افتاد.

مونسان درباره صادرات صنایع‌دستی افزود: در سال گذشته، بیش از 280 میلیون دلار از مبادی گمرگی و 250 میلیون دلار به صورت چمدانی صادرات صنایع‌دستی داشتیم و در مجموع، بیش از 530 میلیون دلار در حوزه گردشگری صادرات انجام شد.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار امسال نیز، بالغ‌بر 107 میلیون دلار از مبادی گمرکی صادرات انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است و در شش ماه دوم سال این امر رشد بیشتری خواهد داشت که امیدواریم صنایع‌دستی کشور امسال بتواند رشد قابل ملاحظه‌ای به خصوص در صادرات چمدانی داشته باشد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال گذشته، پنج میلیون و 3 هزار نفر گردشگر وارد کشور شد، اضافه کرد: در سال جاری ربیش از سه میلیون گردشگر وارد کشور شده است و امیدواریم رشد قابل ملاحظه‌ای در صادرات چمدانی داشته باشیم و روند روبه رشد صادرات ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها