رئیس جمهور سوریه در دیدار با یک هیئت لهستانی به تشریح ابعاد جنگ سوریه پرداخت و تأکید کرد که دمشق از هر گونه تلاشی که بتواند روابط خوبی بین ملتها ایجاد کند، استقبال می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۳۹۸۹
بشار اسد: کشورهای اروپایی از واقعیت فاصله گرفته اند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، یک هیئت لهستانی به ریاست «باویل سکوتیتسکی» یکی از نمایندگان پارلمان لهستان شامگاه پنجشنبه در دمشق به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفتند.

اعضای هیات در این دیدار اعلام کردند که هدف اصلی آنان از این سفر، اطلاع از آخرین تحولات سوریه و واقعیت رخدادهای این کشور است.

اسد نیز تاکید کرد که یکی از بزرگترین اشتباهات کشورهای اروپایی، فاصله گرفتن از واقعیت بود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از اسد گزارش داد که اطلاع هر دولتی از واقعیتها، گام اصلی سیاست‌گذاری واقعی و درستی است که به اتخاذ مواضعی کمک می‌کند که به سود ملتهاست.

وی برای هیئت لهستانی وضعیت جنگی را تشریح کرد که لت سوریه از هفت سال پیش با آن مواجه بودند؛ جنگی که ابزارهای مختلفی داشت از جمله تروریسم، تجاوز مستقیم، تحریمهای اقتصادی، تلاش برای مداخله در امور داخلی، انزوا و محاصره.

اعضای هیئت لهستانی اما عنوان کردند که این جنگ و دستاوردهابی که سوریه در برابر گروههای تروریستی به دست آورد، به بی اثر کردن تروریسمی منجر شد که می‌توانست به کشورهای مجاور و سپس اروپا برسد.

این افراد ابراز امیدواری کردند که حکومت سوریه بتواند تروریسم را به صورت کامل از بین ببرد و کنترل خاک خود را به دست گیرد.

اعضای این هیئت همچنین نتایج نشستهای خود در دمشق و طرحهایی را تشریح کردند از جمله ایجاد کمیسیون پارلمانی سوری-لهستانی برای تحکیم روابط و بررسی چگونه تبادل فرهنگی.

اسد نیز از این پیشنهادها استقبال و تأکید کرد که دمشق از هر گونه تلاشی که بتواند روابط خوبی بین ملتها ایجاد کند، استقبال می‌کند.

«حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه نیز با این هیئت دیدار و طرفین راههای تحکیم روابط پارلمانی بین دو کشور و تلاش برای توسعه آن را بررسی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها