طبق جدول کنفدراسیون فوتبال آسیا برای فصل آینده مسابقات لیگ قهرمانان، سهمیه ایران به ۲+۲ کاهش می‌یابد تا استقلال و پرسپولیس تنها نمایندگانی باشند که مستقیم در این بازی‌ها حاضر می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۴۹
به گزارش جام جم آنلاین از مهر، در روز برگزاری فینال برگشت لیگ قهرمانان آسیا در تهران بین پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن، کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه ای برگزار می کند و یکی از موارد تصمیم گیری در این جلسه، تعیین سهمیه کشورهای آسیایی برای فصل آینده مسابقات لیگ قهرمانان است.
در دو سال گذشته، ایران به خاطر اتفاقاتی که برای عربستان، کویت و عراق رخ داد، توانست حداکثر سهمیه یعنی ۱+۳ را بگیرد و پای به این مسابقات بگذارد.
مشکلات عراق در میزبانی از لیگ قهرمانان آسیا، تعلیق بودن فدراسیون فوتبال کویت طی دو سال گذشته و همچنین مجوز حرفه ای نگرفتن اکثر باشگاه های عربستانی در سال قبل باعث شد تا سهمیه این کشورها به حساب کشورهای دیگر از جمله ایران و قطر واریز شود.
امسال اما شرایط متفاوت است. عراق مشکل میزبانی در خاک خودش را برطرف کرده است و یک سهمیه مشروط مستقیم از AFC می گیرد. باشگاه های عربستانی هم گویا مشکلات مجوز حرفه ای خود را برطرف کرده اند تا عرصه برای کشورهایی مثل ایران و قطر تنگ تر شود.
به نظر می رسد یکی از مهمترین مسائلی که در تعیین سهمیه های فصل ۲۰۱۹ - ۲۰۲۰ نقش اساسی دارد، گزارشی است که AFC در سال ۲۰۱۷ طبق آن سهمیه کشورها را تعیین کرده است.
این در حالی است که گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا از امتیاز کشورها که در تاریخ ۲۰ اکتبر منتشر شد، نشان می دهد ایران جزو ۵ تیم برتر قاره آسیا قرار دارد ولی از قرار معلوم این امتیازات موردنظر AFC نیست.
با استناد به گزارش سال ۲۰۱۷ AFC، در غرب آسیا امارات و عربستان به ترتیب با ۹۵.۹۴۰ و ۸۴.۲۶۹ امتیاز اول و دوم هستند و برای فصل آینده سهمیه ۱+۳ را از آن خود می کنند.
قطر بعد از امارات و عربستان ۸۲.۴۰۷ امتیازی است و در صورتی که به عراق سهمیه مستقیم تعلق بگیرد، تعداد سهمیه قطری ها ۲+۲ خواهد شد؛ درست مثل ایران که با اختلاف و با ۷۱.۸۵۱ امتیاز چهارم است.
به این ترتیب، استقلال و پرسپولیس قهرمان های جام حذفی و لیگ برتر ایران در فصل گذشته صاحب سهمیه مستقیم صعود به لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد و سایپا و ذوب آهن باید برای حضور در مرحله گروهی، ابتدا در پلی آف به میدان بروند؛ مگر اینکه قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باعث تجدیدنظر در تعداد سهمیه های کشورمان شود.
جدول امتیازات کشورهای آسیایی طبق گزارش اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا به این ترتیب است:

کشور امتیاز
چین ۹۵.۹۲۸
قطر ۹۴.۰۰۳
کره جنوبی ۸۶.۰۲۸
امارت ۸۶.۲۷۶
ایران ۷۸.۹۸۳
ژاپن ۷۸.۳۵۲
عربستان ۷۴.۴۴۵
تایلند ۵۷.۴۰۳
استرالیا ۵۳.۹۱۶
ازبکستان ۴۲.۱۹۰

توزیع سهمیه کشورهای غرب آسیا بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۷ که ملاک اصلی توزیع سهمیه ها برای فصل آینده است، به این شرح است:

کشور امتیاز در فصل ۲۰۱۷ سهمیه مستقیم سهمیه پلی آف
امارات ۹۵.۹۴۰ سه یک
عربستان ۸۴.۲۶۹ سه یک
قطر ۸۲.۴۰۷ سه (احتمالی) یک
ایران ۷۱.۸۵۱ دو دو
ازبکستان ۴۳.۳۰۵ یک دو
عراق ۴۲.۱۴۱ یک سهمیه مشروط یک سهمیه مشروط
هندوستان ۲۹.۲۹۱ - یک
اردن ۲۵.۶۴۹ - یک
 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها