رئیس‌جمهور ترکیه امروز طی سخنرانی در جمع حزب خود، درباره مسائل مختلفی از جمله عملیات نظامی در شرق رودخانه فرات و پرونده قتل روزنامه‌نگار سعودی در استانبول صحبت کرد.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۱۸
صحبت های اردوغان درباره حمله به شرق فرات و پرونده خاشقچی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که تمام مقدمات لازم برای پاکسازی شرق رودخانه فرات از شبه‌نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا انجام شده و به زودی عملیات آن آغاز می‌شود.

اردوغان طی سخنرانی در کنگره اعضای حزب «عدالت و توسه» با بیان اینکه به زودی عملیات بزرگتری را علیه شبه‌نظامیان کُرد در شرق رود فرات آغاز می‌کنند، گفت: «برنامه‌های ما آماده است. به زودی تشکیلات تروریست‌ها در شرق فرات را از بین می‌بریم».

وی با بیان اینکه ارتش ترکیه از چند روز قبل مداخله نظامی علیه تروریست‌ها را در این منطقه آغاز کرده، توضیح داد: «کسانی که از سازمان‌های تروریستی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند، در تلاش برای احیای داعش هستند. نه مردم منطقه و نه جهانیان اعتقادی به بازی داعش ندارند».

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که هرگز اجازه نخواهد داد عده‌ای با تحریک دولت سوریه یا احیای داعش در منطقه، سوریه را مجددا به آشوب بکشند.

به نوشته رسانه‌های ترکیه، اردوغان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره پرونده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول، گفت دلیلی برای سنگ‌اندازی‌های غیرمنطقی در مسیر تحقیقات وجود ندارد.

وی با اشاره به سفر اخیر «سعود المعجب» دادستان کل سعودی به استانبول تاکید کرد: «نمایشی در این تحقیقات (از پرونده خاشقچی) به راه انداخته‌اند تا یک فرد مشخصی را نجات دهند».

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین افزود که در جریان نشست سه‌جانبه‌ای که با سران روسیه، آلمان و فرانسه در استانبول داشته، اطلاعاتی را درباره کشته‌شدن خاشقچی به آنها داده که از آن آگاهی نداشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها