رئیس کل گمرک ایران گفت: صادرات غیر نفتی ایران در هفت ماهه سال‌جاری از مرز 27 میلیارد دلار گذشت و به 27 میلیارد و 229 میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۱۱۷۳۴۹۲
افزایش ارزش تجارت خارجی ایران به 53.5 میلیارد دلار

به گزارش جام جم آنلاین از گمرک ایران، فرود عسگری با بیان این مطلب، گفت: براساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی هفت ماهه سال‌جاری، در این مدت حجم صادرات غیرنفتی ایران به 67 میلیون و 362 هزار تن رسیده است که ارزش آن رقمی برابر 27 میلیارد و 229 میلیون دلار می‌شود.

وی با بیان اینکه تا ابتدای آبان ماه سال‌ جاری صادرات ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 13 و 35 صدم درصدی از نظر ارزش دلاری داشته است، افزود: از سوی دیگر در همین مدت میزان واردات قطعی کالا به ایران 18 میلیون و 929 هزار تن به ارزش 26 میلیارد و 303 میلیون دلار بوده است.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران ادامه داد: واردات ایران در این مدت نسبت به هفت ماهه سال گذشته 8 و 68 صدم درصدی از نظر وزنی و 11 و 7 صدم درصدی از حیث ارزش دلاری کاهش داشته است.

وی افزود: این آمار نشان می دهد که در 7 ماهه سالجاری ارزش تجارت خارجی ایران به بیش از 53.5میلیارد دلار افزایش یافته و مازاد تراز تجاری کشورمان هم به مثبت 926 میلیون دلار رسیده است.

رئیس کل گمرک ایران بیان کرد: میعانات گازی، پروپان مایع شده، روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین، متانول و پلی‌اتیلن گرید فیلم به ترتیب عمده ترین کالای صادراتی و ذرت دامی، قطعات منفصله جهت تولید خودرو، برنج و لوبیای سویا به ترتیب عمده ترین کالای وارداتی کشورمان در این مدت بوده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها