مسئول هیئت میثاق بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌و‌گو با جام جم آنلاین عنوان کرد:

بسیج دانشجویی تشکلی پویا در حفظ و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی است

بسیج دانشجویی که متشکل از بدنه ای دانشجویی است، فارغ از جهت گیری های سیاسی جناحی در زمینه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و دیگر زمینه های مهم، هم صدا با مردم ورود می کند.
کد خبر: ۱۱۷۳۴۸۱
بسیج دانشجویی تشکلی پویا در حفظ و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی است

مجتبی شریفی، مسئول هیئت میثاق بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره بر اینکه بسیج دانشجویی بر اساس فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل نهاد بسیج دانشجویی با هدف حفظ و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی و تبیین راهبردهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری ، فعالیت های خود را به جلو می برد، به جام جم آنلاین گفت: بسیج دانشجویی امروز در قسمت های متعددی ورود کرده و بخش های مختلفی دارد که همه در کنار هم فعالیت می کنند که به اهداف عالی آن نیل پیدا کنند.
وی با بیان اینکه لازم است که بخش های مختلف این ارگان را به صورت اختصار معرفی شود، اظهار کرد: هیئت میثاق با شهدا که یکی از بخش های اساسی این تشکل به حساب می آید، در سال 68 با تعدادی از رزمندگانی که از جنگ بازگشتند، تشکیل شد و جلساتش در ادامه گسترده تر و تاثیرگذارتر گشت، کما این که امروز به صورت جلسات هفتگی برگزار می شود و بر این است که تبدیل به مجموعه ای اثرگذار و فرهنگی شود.
مسئول هیئت میثاق بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: اردوهای راهیان نور به عنوان بخش دیگر، مطلوب جامعه فعلی هرساله با حضور دانشگاه و دانشجویان برگزار می شود.
وی اشاره کرد: اردوهای جهادی بخش تاثیرگذار این تشکل است که در بازه های مختلف، پس از رصدهای ویژه، تیم های جهادی به مناطقی که کمتر بدان بها داده می شود، منتقل می شوند؛ این بخش وظیفه خدمات فرهنگی، عمرانی و تبلیغی را در میان قشری که در آن منطقه زندگی می کردند، دارد؛ فعالیتی که این بخش در سال های اخیر دست به اقدام زده است، ارائه مدلی است که فعالیت های جهادی را به صورت پروژه ای جامع سازد.
شریفی تصریح کرد: در دو سال اخیر تعدادی از مسئولین این حوزه، راهکار و ضرورت هایی که باید به آن پرداخته شود را مورد بررسی قرار دادند تا بتوان این فعالیت هایی که باید اجرا شود به صورت اثرگذارتر به پیش رود و نهایتا الگویی را ایجاد کند که هر کدام از فعالیت های جهادی انجام شده، به تنهایی، جدا از اقدامات دیگر این حوزه به شمار نیاید. امید است در سالهای بعدی این امور با توان بیشتری انجام بشود تا منجر به اثرگذاری حداکثری شود.
وی مطرح کرد: فعالیت های فرهنگی در این ارگان نیز جایگاه خاصی دارد تا جای که دانشجویانی که دغدغه فرهنگی دارند در قسمت های مختلف ورود کرده و در ادامه آن به فعالیت تربیتی - فرهنگی برای افراد کم سن و سال ختم می شود که هم پایگاه ها را احیای بستر کنند و هم اگر در زمینه تربیتی خللی وجود داشاته باشد، بتوانند آن را پوشش ویژه دهند.
مسئول هیئت میثاق بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با تاکید بر بخش‌های دیگر بسیج دانشجویی مثل بخش جهاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که هرکدام کارویژه خاص خود رادارد، اظهار کرد: اگر بخواهم به صورت اختصار بخش جهاد اقتصادی را شرح دهم، باید بگوییم، دانشجوی بسیجی در این قسمت، مطالب و مسائل مختلف اقتصادی را بررسی و تحلیل می کند و با کمک گرفتن و مشورت کردن از اساتید مختلف و با مناظره و تبادل نظر از شخصیت های مختلف، سعی در یافتن راهکار مسائل روز جامعه می کند و از این جهت به جامعه و وضعیت اقتصادی آن به نحوی یاری می رساند .
وی تشریح کرد: در بخش جهاد سیاسی نیز دانشجوی بسیجی در جایی که لازم است برای مردم تبیین، گفتمان سازی و یا حتی به سوالی پاسخ داده شود، این قسمت وظیفه عملی ساختن این مهم را به عهده دارد.
شریفی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش فرهنگی بسیج دانشجویی متشکل از آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت است و از این طریق کارویژه ای برای خود تعریف کرد تا بتواند مسئله های که در این حوزه پیش بیاید، جامه عمل پوشاند؛ این بخش، تبیین گفتمان مقام معظم رهبری را نیز به عهده دارد که این امر مهم را از طریق مطالعه آثار و سخنرانی رهبر معظم انقلاب به استخراج مبانی فکری ایشان، می پردازد و این نکات را ضمن اینکه برای قشر دانشجو تبیین می کند، می تواند در قسمت ها و بخش های مختلف به کار گیرد.
وی عنوان کرد: در حقیقت تشکل بسیج دانشجویی برای تاثیر گذارتر بودن خود، علاوه بر این بخش ها، بخش های دیگری را هم دارد که در کنار یکدیگر مثل یک پازل قرارگرفته اند و همه در راستای حفظ و ترویج ارزش های انقلاب و تبیین مبانی فکری امام (ره) و مقام معظم رهبری فعالیت می کنند.
مسئول هیئت میثاق بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) تاکید کرد: بسیج دانشجویی که متشکل از بدنه ای، دانشجوییست که فارغ از جهت گیری های سیاسی جناحی در زمینه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و دیگر زمینه های مهم، هم صدا با مردم ورود می کند.
وی تبیین کرد: یکی از تشکلاتی که می تواند از مردم، پشتیبانی کند و آنها را مورد حمایت قرار دهد و حتی از مسئولین در این رابطه مطالبه داشته باشد، بسیج دانشجویی است.
مجتبی شریفی در انتها اظهار کرد: تشکل بسیج دانشجویی اگر درست در جای خود عمل کند و خارج از جهت گیری ها و جناح های سیاسی خواسته مردم را مطالبه کند می تواند جایگاه مهمی در جامعه اسلامی پیدا کند و این در حالیست که اگر این تشکل، درگیر بازی های سیاسی شود و در مواقع مختلف به مسائلی مبتلابه جامعه ورود نکند، نقش و تاثیرگذاری این تشکل کمرنگ خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها