شکی در اشتهابرانگیز بودن بوی انواع غذاها وجود ندارد، اما خبر خوب این است که عکس ماجرا نیز درست است و بوی برخی موادغذایی می‌تواند کاهش‌دهنده اشتها باشد و به کاهش وزن کمک کند. با تعدادی از این مواد غذایی آشنا می‌شوید:
کد خبر: ۱۱۷۳۲۹۲
بوهایی که شما را لاغر می‌کند

سیب سبز و موز: نتایج مطالعهای که بتازگی انجام شده نشان میدهد افراد مبتلا به افزایش وزن که هنگام گرسنگی سیب یا موز را بو کرده بودند بیشتر از کسانی که این کار را انجام نداده بودند، وزن کم کردند. یافتهها نشان میدهد بوهایی که شیرینی خفیفی دارند اشتها را کاهش میدهند. بنابراین اگر سیب یا موز دم دست ندارید میتوانید بوی وانیل یا نعنا را امتحان کنید.

لیمو: براساس تحقیقی که در SAGE Journals منتشر شد بوی خوشایند و انرژیزای لیمو تحریککننده لیپولیز (تجزیه و شکست چربیها) است و میتواند باعث کاهش چربیهای بدن شود.

رازیانه: طبق تحقیقات موسسه عطردرمانی ساحل غربی، رازیانه میتواند به عنوان یک مهارکننده اشتها عمل کند. تحقیقات نشان میدهد استشمام بوی رازیانه با بهبود روند هضم بر کاهش وزن تاثیرگذار است.

زنجبیل: تحقیقات موسسه ملی سلامت آمریکا نشان داد بوی زنجبیل مستقیم از زخیره چربی بدنی کاسته و از بروز چاقی جلوگیری میکند.

قهوه : تحقیقی که در نشریه نیچر منتشر شد نشان داد صِرف بوییدن قهوه باعث افزایش انرژی و تمرکز میشود و روند سوختن چربیها را
تحریک میکند.

گریپ فروت: براساس تحقیقاتی که نتایج آن در Neuroscience Lettersمنتشر شد رایحه تلخ گریپفروت سرکوبکننده اشتهاست و با افزایش متابولیسم به کاهش وزن و تعادل سطح کلسترول بدن کمک میکند.

خیار: محققان میگویند رایحه خیار با ایجاد آرامش و کاهش سطح اضطراب، از پرخوری ناشی از استرس جلوگیری میکند.

دارچین: مشخص شده است این ادویه دارای طبع گرم، سطح قند خون را تنظیم و از میل زیاد به غذا و اضافه وزن ناشی از آن جلوگیری میکند.

منبع: thealternativedaily

یاسمین مشرف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها