رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به‌سهم 40 درصدی موتورسیکلت‌ها در تلفات جاده‌ای؛ گفت: موتورسیکلت‌سواران، عابران پیاده و وسایل نقلیه سنگین سهم قابل توجه‌ای در بی نظمی‌های ترافیکی و حوادث ناشی از آن را دارند.
کد خبر: ۱۱۷۳۲۸۷
سهم 40 درصدی موتورسیکلت‌ها در تلفات جاده‌ای/ سهم عابران پیاده در حوادث رانندگی قابل توجه است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، محمد باقر سلیمی گفت: مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد در چند سال گذشته به‌ویژه در 7 ماهه سال 1397 شاهد کاهش 8 درصدی حوادث رانندگی در سطح شهر بود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: مشهد سالانه 30 میلیون زائر را در ایام خاص پذیرش می‌کند که به‌طور میانگین 7 میلیون سفر روزانه در مشهد اتفاق می‌افتد که همت بلند مسؤولان متولی و پلیس راهنمایی و رانندگی را می‌طلبد.

سلیمی با بیان اینکه موتورسیکلت‌سواران سهم قابل توجه‌ای در بی‌نظمی‌های ترافیکی و حوادث ناشی از آن را دارند؛ ادامه داد: آنها سهم 40 درصدی در تلفات و 60 درصدی در مجروحین دارد که فرهنگ‌سازی را می‌طلبد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه عابران پیاده در مشهد گروه دوم پرخطر حوادث رانندگی هستند؛ گفت: در حوزه ایمنی عابر پیاده نیاز به‌موضوعات مهندسی، اقدامات ایمن‌سازی، آرام‌سازی ترافیک و سرعت به‌خصوص در معابری که تداخل حرکت عابرین پیاده با وسایل نقلیه وجود دارد، هستیم، همچنین باید آموزش به‌خانواده‌ها را مد نظر قرار دهیم.

سلیمی با بیان اینکه وسایل نقلیه سنگین سومین گروه پرخطر در حوادث رانندگی است؛ اضافه کرد: متاسفانه به‌دلیل مشکلات زیرساختی مشهد و نبود کمربندی مناسب در این شهر، سبب شده، بار سنگین جاده‌ای در مشهد ایجاد شود که میانگین تردد ثبت شده در شبانه‌روز به 2 هزار دستگاه می‌رسد و این موضوعی محسوب می‌شود که ایمنی ترافیک شهر را تحت‌الشعاع قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها