توصیه سخنگوی وزارت خارجه به ایرانیان خارج از کشور

هر گونه تماس امنیتی را با سفارت‌های ایران در کشورهای مقیم‌تان مطرح کنید

نشست چهار جانبه ترکیه ، روسیه ، آلمان و فرانسه در باره سوریه با تاکید برپایان دادن به این فاجعه از طریق مجامع بین المللی و حفظ تمامیت ارضی و وحدت سیاسی این کشوردر استانبول بکار خود پایان داد .
کد خبر: ۱۱۷۳۱۱۳
نشست چهار جانبه ترکیه ، روسیه ، آلمان و فرانسه درباره سوریه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما ؛‌ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری پس از پایان نشست چهارجانبه استانبول پیرامون اوضاع سویه گفت: نتایج نشست چهارجانبه استانبول را در اختیار ایران قرار می دهیم و این کشور در مرحله بعدی روند حل و فصل بحران سوریه مشارکت داده خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی چهار جانبه در استانبول، اعلام کرد، در کنفرانس استانبول بر ضرورت تداوم آتش بس در ادلب سوریه تاکید شده است.­

بیانیه پایانی نشست چهار جانبه ترکیه ، روسیه ، آلمان و فرانسه در باره سوریه


رییس جمهوری ترکیه دقایقی پیش در کنفرانس خبری مشترک با پوتین ، مرکل و ماکرون ، بیانیه پایانی را قرائت کرد .
در بیانیه آمده است مشورت در مورد تحولات سوریه ، ادامه آتش بس در ادلب و قطع خونریزیها صورت گرفت .هدف اصلی تامین خواسته مشروع مردم سوریه و تامین آرامش در آن کشور است . باید برای پایان دادن به فاجعه سوریه ، مجامع بین المللی از طریق سیاسی ابتکار عمل را دردست گیرند ، تمامیت ارضی و وحدت سیاسی در سوریه باید حفظ شود . در بخش دیگر از بیانیه با اشاره به اینکه مسئله سوریه راه حل نظامی ندارد بر ادامه همکاریهای ترکیه و روسیه و تداوم آتش بس در ادلب تاکید شده است . این بیانیه تاکید می کند کمیته تدوین قانون اساسی سوریه باید در اولین فرصت و تا پایان سالجاری میلادی تشکیل شود .
اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت : ترکیه بیشترین خسارتها را از حضور گروههای تروریستی در سوریه متحمل شده است . و ی تاکید کردتهدید ها علیه ترکیه را در غرب و شرق فرات از میان برخواهیم داشت .در بیانیه پایانی این نشست همچنین آمده است کمکهای بشر دوستانه به سوریه باید ادامه داشته باشد ، بازگشت پناهندگان به کشورشان باید با همکاری سازمان ملل صورت گیرد و اروپا به تعهداتش در این زمینه عمل کند . اردوغان در پایان تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران در نشست های آستانه در کنار ترکیه و روسیه حضور دارد و نتایج گفتگوها در این نشست را به اطلاع تهران خواهم رساند.

محاکمه قاتلان خاشقجی باید در استانبول باشد
وی تاکید کرد، جنایت علیه خاشقجی در استانبول اتفاق افتاد و محاکمه قاتلانش هم باید در استانبول باشد.
وی افزود،عربستان باید هویت تبعه ترکیه ای را که گفته می شود جسد خاشقجی را تحویل گرفته است مشخص کند.

بدون حضور ایران تلاش ها برای حل بحران سوریه پویا نیست

پوتین اعلام کرد، ایران از کشورهای تضمین کننده در روند مسالمت آمیز حل بحران سوریه و توقف درگیری ها در این کشور است، این روند اگر بدون مشارکت ایران باشد نمی تواند روندی پویا باشد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری چهار جانبه استانبول، اعلام کرد، روسیه موافقت خود را با تمامی پیشنهادات برای حل بحران سوریه اعلام کرده است.
وی گفت: ملت سوریه آینده سیاسی این کشور را رقم خواهد زد و ما در مورد جزئیات مربوط به شخصیت های سیاسی در این کشور بحث نخواهیم کرد.

پایبندی به توافقنامه ادلب ضروی است

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری پس از پایان نشست چهارجانبه استانبول پیرامون اوضاع سوریه گفت: استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به هیچ عنوان قابل قبول نیست. پایبندی به اجرای توافقنامه روسیه- ترکیه در مورد ادلب ضروری است.
اعلام کرد، مبارزه با گروههای تروریستی در سوریه را باید ادامه دهیم زیرا زیان آنها برای کشور و شهروندان ماست.
وی افزود، در بحران سوریه باید از طریق گفتگو به راه حلی دائمی و فراگیر رسید.

تاکید بر نقش کشورها برای حل بحران سوریه

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در کنفرانس خبری نشست چهار جانبه استانبول اعلام کرد، بر نقش کشورهای عضو سازمان ملل متحد در مراحل آتی تلاش ها برای حل بحران تاکید کرده ایم، با فجایع انسانی و سخت گیری علیه شهروندان، مخالفت کرده ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها