مدیر کل امور مرزی وزارت کشور خبر داد

بازگشت ۳۶۰ هزار زائر اربعین

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به بازگشت ۳۶۰ هزار زائر اربعین، گفت: هم‌اکنون در تمامی مرزهای کشور ترافیک روان و امکانات حمل و نقل عمومی فراهم است.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۹۰
بازگشت ۳۶۰ هزار زائر اربعین

به گزارش جام جم آنلاین، شهریار حیدری در گفتگو با فارس با اشاره به آغاز بازگشت برخی از زائران اربعین حسینی به کشور، اظهار داشت: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر ایرانی تاکنون برای پیاده‌ روی اربعین به عراق سفر کرده‌اند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه برخی از زائران برای اینکه با ترافیک پس از اربعین مواجه نشوند زودتر به کشور بازمی‌گردند، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از زائران از مرز مهران وارد خاک عراق شدند، به طور حتم روز اربعین در مرز مهران ترافیکی شاهد خواهیم بود که تدابیر لازم برای ایجاد امنیت و کاهش ترافیک در استان ایلام اندیشیده شده است.

حیدری با اشاره به بازگشت ۳۶۰ هزار نفر از زائران اربعین به کشور، گفت: خوشبختانه هم‌اکنون در تمامی مرزهای کشور ترافیک روان بوده و چه در جاده‌های مسافری و چه در جاده‌های باربری و ماشین‌ها (کاپوتاژ) ترافیک سنگینی گزارش نشده و حرکت زائران به خوبی در جریان است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه سفر زائران اربعین تا دوشنبه ادامه دارد، خاطر نشان کرد: بعد از اربعین بیشتر زائران به کشور باز می‌گردند و چون تا سه روز بعد از اربعین امکان اسکان و تغذیه فراهم است، افراد می‌توانند سفر خود را مدیریت کنند تا از حجم ترافیک کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه نیازی نیست زائران همان روز یعنی سه شنبه به کشور بازگردند، گفت: زائران اربعین تا حد ممکن برگشت خود به کشور را به سه‌شنبه موکول نکنند، بلکه بهتر است با توجه به برپایی موکب‌ها، سفر خود را تا جمعه ادامه دهند.

حیدری به تمرکز خودروهای حمل و نقل عمومی در مرزها برای بازگشت زائران اربعین اشاره کرد و افزود: امکانات حمل و نقل عمومی در مرزها فراهم شده است تا زائران به راحتی بتوانند از نقطه مرز صفری به شهرهای مختلف منتقل شوند.

به گزارش فارس، امسال تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائر اربعین آمادگی خود برای حضور در پیاده‌روی اربعین را اعلام کردند که از این بین بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به این سفر معنوی مشرف شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها