نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با «جام جم آنلاین»:

آخوندی به شعارهایی که با آن‌ها رأی گرفت، عمل نکرد

یک کارشناس مسکن گفت: قرار گرفتن آقای آخوندی در سمت وزیر از ابتدا اشتباه بود و خسارت‌های فراوانی در حوزه مسکن به کشور وارد کرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۶۹
اوج‌گیری دلالی و سوداگری در حوزه مسکن نتیجه سیاست‌های اشتباه آخوندی است

فرهاد بیضایی، کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار «جام جم آنلاین» و در رابطه با عملکرد و استعفای آقای آخوندی بیان داشت: قرار گرفتن آخوندی در سمت وزیر از ابتدا اشتباه بود، زیرا ایشان اشتباهات خیلی زیادی داشت و خسارت‌های فراوانی را در حوزه مسکن به کشور وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: آقای آخوندی شخصی با رزومه نامشخص نبوده اگر عملکرد ایشان در دهه 70 را که در وزارت مسکن قرار گرفتند بررسی کنید متوجه خواهید شد که مشابه اتفاقی که در این 5 سال افتاده، در آن 4 سال هم رخ داده است.

این کارشناس مسکن اضافه کرد: مسکن و تورم‌های جدید و رکود سنگین و کاهش شدید ساخت و ساز و اوج‌گیری دلالی و سوداگری مسکن نتیجه سیاست‌هایی بوده که دقیقاً در آن بازه زمانی نیز اتفاق افتاده است.

وی تأکید کرد: بعضی از نمایندگان هم در این مجلس و هم در مجلس قبلی اقدام به استیضاح ایشان کردنداما متاسفانه بخاطر وابستگی‌های سببی و نسبی که آقای آخوندی داشتند، باعث شد تا همچنان در مسند وزارتخانه باقی بمانند.

بیضایی گفت: بنظر من بیشتر از اینکه بحث محاکمه و پاسخگویی ایشان مدنظر باشد، کسانی باید پاسخگو باشند که باعث شدند تا وی همچنان در پست وزارت مسکن قرار بگیرد و فردی با این چنین کارنامه ضعیف مجدداً این مشکلات اقتصادی را در حوزه مسکن بوجود آورد.

وی تصریح کرد: بیشتر از اینکه خود آخوندی در این حوزه مقصر باشد، رئیس جمهور مقصراست. رئیس مجلس که از ایشان حمایت کرد، مقصر است و در مجلس قبلی هم رئیس و هم نائب رئیس، آقای باهنر از ایشان حمایت کردند تا استیضاح ایشان رای نیاورد.

این کارشناس مسکن در ادامه اظهار داشت: بنابراین مقصر اصلی گردن کسانی است که وی را در مسند باقی گذاشتند و این‌ها باعث می‌شوند که افراد و مدیران ضعیف و مدیرانی که کارنامه ضعیفی در گذشته داشته‌اند، همچنان بر مسند بمانند.

بیضایی عنوان داشت: برای کسی مثل آقای آخوندی که قبلا کارنامه ضعیفش اثبات شده است این حمایت نه از سوی رئیس جمهور و نه رئیس مجلس قابل پذیرش نیست. بنظر من ما بیشتر از اینکه بخواهیم آخوندی را نسبت به این مسئله پاسخگو بدانیم باید رئیس جمهور و رئیس مجلس و سیاسیونی که باعث رای آوردن ایشان در گذشته و در مجلس قبلی و در استیضاح ایشان شدند، پاسخگو باشند.

وی گفت: آقای باهنر برای ایشان تبلیغات انجام داد و پشت تریبون برای رای آوردن ایشان رفت و زحمت کشید تا رای بیاورند.

وی با تأکید بر این مطلب که در حال حاضر لاریجانی و باهنر و روحانی باید پاسخگو باشند، گفت: بیشتر از اینکه انگشت اتهام به سمت آخوندی باشد، باید به سمت این آقایان گرفته شود. این آقایان باید درباره این تصمیمات اشتباهی که در چیدن افراد در بخش مدیریت کشور دارند و باعث بوجود آمدن چنین مشکلاتی می شود پاسخگو باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها