دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین علت تاخیر اتوبوس های ترانزیتی حامل زوار ایرانی از مرزها را همراه نداشتن مدارک بین المللی معتبر اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۷۹۲
علت تاخیر اتوبوس‌ها در خروج از مرزها

به گزارش جام جم آنلاین، رضا نفیسی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با اردیو اربعین ابراز داشت: این اتوبوس ها باید از شرکت های حمل و نقل بین المللی و دارای مجوز نسبت به مجوز خروج اقدامات خود را انجام می دادند ولی متاسفانه خودشان به صورت مستقیم اقدام به این امر کرده اند که این از نظر طرف عراقی خلاف قوانین داخلی آنها محسوب می شود.

وی افزود: با صحبت های انجام شده با عراقی ها این مشکل رفع شده و قرار است با اغماض از این موضوع اجازه ورود اتوبوس ها به خاک عراق داده شود و تاخیرهای چند ساعتی نتیجه این امور بود.

دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین با ارایه آماری از ترددهای مرزی گفت: تا ساعت عصر پنجشنبه ۲۶۹هزار زائر در عرض یک روز از مرزها خارج شده اند که ۱۷۵ هزار نفر آن متعلق به مهران، ۶۱هزار نفر متعلق به مرز شلمپه و ۳۱هزار نفر متعلق به مرز چذابه است.

نفیسی اضافه کرد: از ابتدای ماه صفر ۱۴ هزار و ۹۶۶ زائر توسط وسایط نقلیه عمومی جابجا شده اند و بقیه با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه کرده اند.

وی در خصوص اتباع خارجی نیز گفت: ۵۲ هزار زائر خارجی وارد کشور شده اند که ورود ۲۷هزار نفر از آنها با اتوبوس بوده و در داخل بقیه آنها با ۷۵۰ اتوبوس ایرانی به مرزها انتقال داده شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها