یک پژوهشگرباستان شناسی از کشف بقایای انسان نئاندرتال در استان کرمانشاه خبر داد
کد خبر: ۱۱۷۲۵۹۸
کشف زندگی انسان نئاندرتال در کرمانشاه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سامان حیدری گوران پژوهشگر دانشگاه کمبریج انگلیس و متخصص دوره پارینه سنگی از کشف دندان انسان نئاندرتال در کرمانشاه خبرداد و گفت: در سال گذشته در کاوش‌هایی و بررسی‌های انجام شده در یک غار سنگی در استان کرمانشاه بقیای فیزیکی یک انسان نئاندرتال برای اولین بار به صورت قطعی کشف شد.

وی در ادامه گفت: بقایای این انسان کشف شده قطعاتی از دندان شیری یک دختر بچه است که بر اساس آزمایشات انجام شده سن آن حدود شش سال تخمین زده می‌شود.

حیدری گوران تصریح کرد: این کشف در عمق پایین و در لایحه‌های پارینه سنگی میانی به همراه مقدار زیادی از بقایای استخوان‌ها حیوانی و ابزار آلات سنگی مربوط به این دوره انجام شد.

این پژوهشگر باستان شناسی همچنین افزود: بر اساس آزمایشات انجام شده بر روی این بقایای به دست آمده زمان تخمین زده شده بین ۴۲ ال ۴۵ هزار سال به طور قطعی خواهد بود. این استخوان‌ها از استخوان‌هایی است که جزء نئاندرتال‌های نزدیک به عصر حاضر محسوب می‌شوند.
وی در پایان از ادامه این کاوش‌ها خبر داد و گفت: این کشف ثابت میکند که این نوع از سرده انسانی در ایران هم زندگی می‌کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها