بسته‌های مشکوکی که بعنوان ابزار انفجاری احتمالی شناسایی شده و برای منازل باراک اوباما، هیلاری کلینتون و جو بایدن ارسال شده است.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۷۶
ارسال بسته‌های مشکوک برای اوباما، کلینتون و ...

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، سرویس مخفی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد بسته های مشکوکی را پیدا کرده است که به عنوان ابزارهای انفجاری احتمالی شناسایی شده اند و برای خانه های باراک اوباما رئیس جمهور سابق و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا ارسال شده اند.

یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص کشف بسته مشکوک در محل اقامت باراک اوباما و بیل کلینتون روسای جمهور پیشین آمریکا مطلع شده است و کاخ سفید اوضاع را به طور جدی بررسی می کند.

سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد یک بسته را با آدرس کلینتون در روز سه شنبه در وست چستر در حومه شمالی منهتن به دست آورده است و بسته دوم نیز با آدرس محل اقامت اوباما در واشنگتن در روز چهارشنبه بوده است.

سرویس مخفی آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این بسته ها طی بررسی های عادی پستی فورا به عنوان ابزارهای احتمالی انفجاری شناسایی شدند و به صورتی مناسب با این موضوع برخورد شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: این افراد این بسته ها را دریافت نکردند و این افراد در معرض خطر دریافت این بسته ها قرار ندارند.

در پی پیدا شدن بسته های انفجاری نزدیک خانه هیلاری کلینتون و باراک اوباما وزیر امور خارجه و رئیس جمهور سابق دموکرات آمریکا، کاخ سفید اقدامات «نفرت انگیز» بر ضد این دو نفر را محکوم کرد.

پس اعلام خبر کشف چند بسته مشکوک در آمریکا که برای کاخ سفید، باراک اوباما، هیلاری کلینتون و دیگر شخصیت های آمریکایی ارسال شده بود، شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی تصاویری زنده از اطراف منزل هیلاری کلینتون در نیویورک پخش کرد.

ترامپ در واکنش به ارسال مواد منفجره برای برخی دمکرات ها: رسانه ها خصومت بی پایان را متوقف کنند

به گزارش شبکه فاکس نیوز، دونالد ­ترامپ در واکنش به ارسال مواد منفجره برای برخی دمکرات ها و رسانه ها گفت: باید متحد شویم و پیامی بسیار روشن، مشخص و قوی بفرستیم که عمل و یا تهدید به خشونت سیاسی از هر نوع آن هیچ جایی در آمریکا ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به گزارش ها درباره ارسال مواد منفجره برای برخی مقامات ارشد سابق این کشور گفت: ما از آنچه امروز صبح اتفاق افتاد به شدت عصبانی، ناراحت و ناراضی هستیم و ابعاد پنهان این ماجرا را آشکار خواهیم کرد.

دونالد ترامپ پس از ارسال بسته حاوی بمب به دفتر خبرگزاری سی.ان.ان خواستار آن شد که رسانه ها «خصومت بی پایان را متوقف کنند».

تخلیه مسافران یک پرواز در فرودگاه بین المللی میامی

خبرگزاری رویترز گزارش داد، فرودگاه بین المللی میامی اعلام کرد مسافران یکی از پروازهای شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز به علت آنچه که پیشتر وجود یک نگرانی امنیتی خوانده شد، تخلیه شده است.

ارسال بسته مشکوک برای جو بایدن

خبرگزاری رویترز، بازرسان فدرال آمریکا در پی یافتن یک بسته مشکوک هستند که به باور آنها برای جو بایدن معاون رئیس جمهور پیشین این کشور ارسال شده است.

کشف یک بسته مشکوک ارسالی به آدرس ماکسین واترز عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا
خبرگزاری اسوشیتدپرس در حساب توئیتری خود نوشت: بسته مشکوک ارسالی به آدرس ماکسین واترز عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در اداره پست پیدا شده که به لحاظ ظاهری شبیه بسته های قبلی ارسال شده برای مقامات ارشد حزب دموکرات در واشنگتن و نیویورک است.

سندرز: اخبار مربوط به تلاش برای بمبگذاری علیه مقامات بسیار ناراحت کننده است

سناتور ایالت ورمونت اخبار مربوط به تلاش برای بمبگذاری علیه مقامات این کشور را بسیار ناراحت کننده دانست. برنی سندرز در حساب توئیتری خود در واکنش به ارسال بسته های انفجاری برای برخی مقامات آمریکایی نوشت: اخبار مربوط به تلاش برای بمبگذاری علیه پرزیدنت اوباما، هیلاری کلینتون، جورج سوروس، CNN و مقامات مختلف دمکرات و دیگران، بسیار ناراحت کننده است. این اقدامات خشونت آمیز کاملا غیر آمریکایی است و در دموکراسی ما جای ندارد. در کشور ما با کلمات و ایده ها و نه با مشت و بمب؛ مبارزه می کنیم. اعمال خشونت، توسل به خشونت و اغماض در مقابل خشونت در جامعه آمریکایی جای ندارد.

تخلیه دفتر سناتور آمریکایی پس از کشف بسته مشکوک

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس، دفتر کامالا هریس سناتور آمریکایی در شهر سن دیه گو کالیفرنیا به علت کشف بسته مشکوک در نزدیکی آن تخلیه شد.

ارسال شی انفجاری به دفتر فرماندار نیویورک

به گزارش خبرگزاری رویترز، اندرو کومو فرماندار نیویورک گفت یک شی انفجاری به دفتر کار وی ارسال شده است.

تخلیه دفاتر سی ان ان در نیویورک و ساختمان مرکز تایم وارنر در همین شهر

شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز از تخلیه دفاتر این شبکه در نیویورک و نیز ساختمان مرکز تایم وارنر در همین شهر به دنبال انتشار گزارش هایی درباره وجود بسته مشکوک، خبر داد. رسانه ها از تخلیه مرکز تایم ورنر که حاوی دفاتر شبکه سی ان ان در نیویورک است خبر دادند و اعلام کردند: این دفاتر به سبب وجود یک بسته مشکوک تخلیه شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها