رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی آخرین اقدامات و برنامه‌های رفاهی این کمیته برای زائران امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۱۷
جزئیات اقدامات رفاهی برای زائران اربعین /اختصاص ۴۰۰ هکتار پارکینگ برای خودروها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی آخرین اقدامات و برنامه‌های این کمیته را تشریح کرد.

وی در خصوص اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت این کمیته، گفت: هم اکنون بیش از 80 درصد زیرساختهای مرزهای اربعین آماده است و تلاش می‌کنیم در اربعین سال آینده 100 درصد زیرساختها برای رفاه زائران آماده باشد.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی در زمینه اقدامات صورت گرفته برای زیرساخت راه‌های مواصلاتی منتهی به مرزهای اربعین، گفت: در مجموع 140 کیلومتر راه مواصلاتی به تفکیک مرزهای مجاز شامل تبدیل محورهای یک بانده به دو بانده و چهار خطه ایجاد شده است که 54 کیلومتر مربوط به مرز مهران و چهار کیلومتر مربوط به مرز خسروی است و در مرز شلمچه - چذابه 82 کیلومتر حدفاصل سوسنگرد- بستان – چذابه ایمن سازی مسیر و رفع اختلاف سطح با انجام عملیات عمرانی صورت گرفته تا جاده از ایمنی مناسب تری برای تردد برخوردار شود.

وی در خصوص روکش آسفالت راه‌ها، اظهار کرد: در مجموع 207 کیلومتر روکش آسفالت راه‌های مواصلاتی انجام شده که 71 کیلومتر مربوط به مرز مهران، 116 کیلومتر مربوط به مرز چذابه و شلمچه و 20 کیلومتر مربوط به مرز خسروی بود.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین از نصب 145 دستگاه دوربین‌های نظارتی و پایش تصویری راه‌های مواصلاتی، خط‌کشی 1380 کیلومتر راه مواصلاتی منتهی به مرزها، نصب 19 هزار و 700 عدد تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی، ایمن‌سازی مسیرها، نصب حفاظ میانی، گاردریل و نیوجرسی خبر داد.

جمالی نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای زیرساخت‌ پایانه‌های مرزی،گفت: تکمیل محوطه‌سازی و ورودی پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه اعم از احداث درب ورودی،تقویت سازه ای حفاظ و دیوارهای حائل،کف سازی و بهسازی محیط پایانه های مرزی،نصب برج نوری اقدامات است.

وی در زمینه احداث و تقویت گیت‌های گذرنامه پایانه‌های مرزی از احداث 200 گیت به تفکیک مرزها شامل 96 گیت برای پایانه مرزی مهران، 48 گیت برای پایانه مرزی شلمچه، 28 گیت برای پایانه مرزی چذابه و 29 گیت با 58 خروجی برای پایانه مرزی خسروی خبر داد.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی در زمینه اقدامات انجام شده برای توسعه پارکینگ خودروهای شخصی و عمومی، گفت: در مجموع 400 هکتار پارکینگ با برآورد امکان پارک 160 هزار خودرو احداث و با اضافه شدن پارکینگ‌های شخصی در درون شهرهای مرزی پیش بینی پارک 200 هزار خودرو شده است.

جمالی نژاد اضافه کرد: پارکینگ خودروهای شخصی در مرز شلمچه 70 هکتار، در مرز چذابه 100 هکتار، در مرز مهران 90 هکتار و در مرز خسروی 140 هکتار است و احداث و تکمیل زیر ساخت‌های پارکینگ پایانه برکت در مرز مهران برای اتوبوس‌های برون شهری با گنجایش حداقل هزار دستگاه انجام شده است.

وی تامین و تکمیل زیرساخت‌ها و تأسیسات آب، برق و فاضلاب را از دیگر وظایف کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین ذکر کرد و گفت: در این بخش تکمیل و تقویت خط انتقال آب بستان به چذابه شامل 27 کیلومتر خط اصلی و 15 کیلومتر خطوط فرعی، احداث تأسیسات فاضلاب پایانه مرزی شلمچه و چذابه، احداث روشنایی و نصب برج نوری در مسیرهای منتهی به مرزها و 400 هکتار پارکینگ ایجاد شده، انجام گرفته است.

جمالی نژاد در خصوص سایر اقدامات صورت گرفته در این بخش به اجرای خط انتقال آب به طول دو کیلومتر به پایانه مرزی چذابه، استقرار 8 واحد آزمایشگاه سیار آب خودرویی در مسیر راهپیمایی و پایانه‌های مرزی در داخل خاک ایران جهت سنجش کیفیت آب تولیدی و توزیعی توسط وزارت نیرو و راه اندازی کارخانه یخ صنعتی در پایانه مرزی مهران با ظرفیت تولید 300 قالب یخ؛ اشاره کرد.

وی در زمینه دیگر اقدامات در بخش تامین وتکمیل زیرساخت‌ها و تأسیسات آب، برق و فاضلاب ستاد مرکزی اربعین به نصب 1500 دوش صحرایی حمام شامل 200 دوش در پایانه‌های مرزی خسروی، مهران، چذابه، شلمچه و 1300 دوش حمام در شهرهای نجف و کربلا، استقرار 85 دستگاه تانکر آبرسانی سیار در پایانه‌های مرزی و خروجی کشور عراق و ایجاد چهار قرارگاه اربعین صنعت آب و برق وزارت نیرو در پایانه های مرزی اشاره کرد.

جمالی نژاد افزود: به منظور رفاه زائران اقداماتی هم در خصوص زیرساخت‌های بانکی و اقدامات پولی انجام گرفته که شامل افزایش سقف برداشت از خود پردازهای مسیرهای منتهی به مرز تا سقف پنج میلیون ریال، نصب خودپرداز سیار در پایانه‌های مرزی و شهرهای مجاور مرز و فعال کردن شعب کشیک بانک در شهرهای مرزی است.

وی در زمینه اقدامات صورت گرفته در بخش زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی به اقداماتی نظیر تقویت شبکه و آنتن‌های BTS در مرزهای چهارگانه، افزایش ظرفیت شبکه تلفن‌های همراه توسط اپراتورهای سه‌گانه و نصب و بهره‌برداری از Wi_Fi رایگان در پایانه‌های مرزی اشاره کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: به منظور رفاه زائران اربعین هزار و 885 دستگاه اتوبوس متعلق به ناوگان حمل و نقل درون شهری، 37 شهرداری کشور کار جابجایی زائران را در داخل و در خاک عراق انجام می‌دهد که ‌550 دستگاه در مرز مهران، ‌215 دستگاه در مرز شلمچه و چذابه،120 دستگاه در مرز خسروی مستقر است و هزار دستگاه هم در خاک عراق فعالیت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها