آنچه که باید درباره فعالیت های بشردوستانه بدانیم ؛

سوال و جواب با سازمان ملل متحد

سازمان ملل متحد سازمانی عظیم و با ساختاری مشخص است که کشورهای متعددی در سراسر جهان عضو آن هستند.
کد خبر: ۱۱۷۲۴۱۵
سوال و جواب با سازمان ملل متحد

به گزارش جام جم آنلاین ، این سازمان جهانی که مقر آن در نیویورک آمریکا قرار دارد دربرگیرنده اهداف بسیار زیادی در سراسر جهان است. در ادامه به سوالاتی پیرامون این سازمان جهانی پاسخ می دهیم.

چطور می توانیم به صورت انفرادی عضو سازمان ملل متحد شویم؟

نوع فعالیت ها، برنامه ها و اقدامات این سازمان برای بسیاری از مردمان جهان جذابیت زیادی دارد و از اینرو درخواست های بسیار زیادی جهت عضویت در سازمان به صورت «انفرادی» مطرح شده است. اما این درخواست ها نتیجه ای در بر ندارد. زیرا همانطور که از نام این نهاد برمی آید فقط «ملل» می تواند عضو سازمان باشند و نه اشخاص.

اما با این حال از طریق انجمن ها و شوراهای زیر مجموعه این سازمان می توان فعالیت هایی داوطلبانه و شخصی برای این سازمان انجام داد.

کارمندان سازمان ملل متحد سالیانه چقدر درآمد دارند؟

با یک سازمان جهانی سر و کار داریم که مقر عریض و طویل آن در نیویورک یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان و آمریکا قرار گرفته است. کارمندان رسمی این سازمان چه در نیویورک و چه در سایر نقاط جهان بر اساس رتبه بندی حقوق های متفاوتی دریافت می کند. اما به طور میانگین حقوق سالیانه حدودی 46 هزار دلاری هر یک از کارمندان دریافت می کنند.

چگونه می توان در سازمان ملل متحد استخدام شویم؟

شرایط استخدام در سازمان ملل متحد اینگونه است که شما چه تخصصی دارید و چه اهدافی را دنبال می کنید. تحصیلات شما چقدر است و در کدام کشور زندگی می کنید. چه سوابقی دارید و چه کارهایی تا الان انجام داده اید. برای اینکه از آخرین شرایط استخدام این سازمان جهانی مطلع شوید باید به آدرس سایت این سازمان مراجعه کنید.

این نکته را فراموش نکنید که دو نوع کارمند در سازمان ملل متحد وجود دارد: کارکنان خدمات عمومی و کارکنان حرفه‌ای .

نماد رسمی سازمان ملل متحد چیست؟

نماد اصلاح شده شامل یک نقشه جهان است که در آن یک طرح افقی یکسان و یکپارچه قطبی در اطراف دو شاخه زیتون قرار دارد. شاخه زیتون نمادی از صلح است، در حالی که نقشه جهانی نشان دهنده سازمان در تلاش برای دستیابی به صلح جهانی است. اولین نماد مرتبط با سازمان ملل متحد توسط شعبه ارائه خدمات استراتژیک ایالات ‌متحده در سال ۱۹۴۵ در پاسخ به درخواست برای آرم کنفرانس سان‌فرانسیسکو، که در طی آن منشور سازمان ملل تهیه شده‌بود، طراحی شد.

نیویورک مقر ابدی سازمان ملل متحد است؟

برخی از ملل همچون دولت روسیه در طول سال های گذشته نسبت به قرار گرفتن مقر سازمان ملل متحد در نیویورک اعتراض کرده اند و خواستار انتقال مقر به کشور دیگری هستند. مهم ترین دلیل برای ارائه چنین درخواستی این است کشوری باید مقر سازمان ملل را درون خود داشته باشد که پیام آور صلح باشد نه آمریکا که جنگ افروزی هایش در سال های اخیر پایانی نداشته است.

با این وجود به نظر نمی رسد که تصمیمی برای انتقال مقر سازمان ملل متحد به کشور دیگری وجود داشته باشد. هر چند نیویورک را نیز نباید مقر ابدی سازمان ملل متحد معرفی کرد و شاید در آینده این سازمان به یک کشور دیگر منتقل شود، احتمالی که البته بسیار بعید است.

کشورها چگونه برای عضویت در سازمان ملل متحد درخواست می دهند؟

هر کشوری که بخواهد به عضویت ملل متحد درآید، درخواستی را به دبیرکل تقدیم خواهد کرد. درخواست شامل اعلامیه‌ای است که در یک شکل رسمی بیان می‌شود و دولت خواهان عضویت در سازمان می پذیرد کلیه موارد مندرج در سند پیشنهادی را بپذیرد و تعهد بدهد. این نخستین و اساسی ترین گام است.

چه افرادی با چه تخصص هایی در سازمان ملل متحد کار می کنند؟

پاسخ به این سوال بسیار گسترده است. اما به طور کاملا خلاصه می توان گفت که هر رشته ای در دانشگاه و هر تخصصی در زمینه های فنی در سازمان ملل متحد به کار می آید. اگر دنبال جزئیات بیشتر هستید می توانیم به تعداد بیشتری از تخصص ها اشاره کنیم. همانند: امور روابط بین الملل، حقوق بین الملل، مدیریت بحران، مدیریت خلع سلاح، کشاورزی، حمل و نقل دریایی و ناوبری، مالی، مخابرات، شبکه های کامپیوتری، آموزش و پرورش، فرهنگ، صنعت، سیستم های پستی، پزشکی، سیستم دارایی، پیش بینی آب و هوا، گردشگری، انرژی اتمی، حقوق قضایی، انواع شاخه های زبان شناسی، مدیریت کنفرانس، امنیت، خدمات غذایی ، خدمات نگهداری زندان ها، مدیریت و ساخت انواع سیستم های صوتی و تصویری، عکاسی، نویسندگی و روزنامه نگاری، راهنماهای تور، کارگزاران فروشگاه و کتابفروشی و ....

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها