فرمانده انتظامی تهران خبر داد

پاتک پلیس به اراذل و اوباش پایتخت

فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۲۴۰ نفر از اراذل،‌اوباش و مزاحمین نوامیس در عملیات ۴۸ ساعت گذشته پلیس امنیت تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۱۳۵
پاتک پلیس به اراذل و اوباش پایتخت

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، چهارمین مرحله طرح برخورد با اراذل، اوباش و مزاحمین محلات توسط مأموران پلیس امنیت پایتخت در ۴۸ ساعت گذشته رقم خورد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه این طرح در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق اظهار داشت: بر اساس گزارش مردمی و کارهای اطلاعاتی و تماس‌هایی که با مرکز فورتیت‌های پلیسی ۱۱۰ گرفته شد در چند روز گذشته مقدمات اجرای این طرح آماده شد.

سردار رحیمی اعلام کرد: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۲۵ مورد عملیات در نقاط مختلف تهران انجام و ۲۱۰ واحد صنفی ازجمله قهوه‌خانه و باشگاه‌های بدنسازی و ۶۸ پارک و تفرجگاه و ۲۵ نقطه که مردم در تماس‌هایشان بر آن تأکید داشتند از لوث حضور اراذل و اوباش پاکسازی شد.

وی گفت: ۲۴۰ نفر از اوباش‌گران، مزاحمین نوامیس، زورگیران وافرادی که مبادرت به قتل عناوین، تجاوز به عنف، تخریب اموال عمومی، تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی و قدرت‌نمایی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد: ۴۵ نفر از دستگیرشدگان زیر گروه ۱۸ سال بودند که تحویل خانواده‌ها بودند اما ۵۱ نفر دارای سوابق متعدد زندان، دستگیری و بازداشت بودند.

این مقام ارشد پلیس پایتخت به کشف ۱۰ قبضه کلت کمری، ۲ قبضه کلاش جنگی و ۲ عدد نارنجک دست‌ساز و تعداد زیادی فشنگ از دستگیرشدگان اشاره و تصریح کرد: ۶۴ قبضه انواع و اقسام سلاح سرد، شمشیر، قمه و چاقو نیز از اوباش‌گران کشف و ضبط شد.

وی به مرحله دیگری از عملیات مأموران پلیس امنیت پرداخت و اعلام کرد: برخورد با کسانی که اقدام به نشر کتاب‌های غیرمجاز و ضاله می‌کردند نیز انجام شد و ۳۳۳ هزار جلد کتاب که در ۱۶ انبار دپو بود کشف و ضبط شد.

وی گفت: این کتاب‌ها را بیش از ۹۰۰ نفر دست‌فروش در سراسر کشور توزیع می‌کردند که ۱۵ نفر از افرادی که اقدام به چاپ و نشر این کتاب‌ها می‌کردند نیز دستگیر شدند.

سردار رحیمی کتاب‌های توقیف‌شده را در دو دسته عنوان و تصریح کرد: دسته اول کتاب‌هایی هستند که فاقد مجوز نشر بودند و دسته دوم کتاب‌هایی بودند که کپی غیرمجاز و بدون اجازه نشر بودند؛ کپی‌هایی از کتاب‌های پرفروش که با این اقدام موجب تضییع حقوق مؤلفین و ناشران شده بودند که پلیس در جهت حمایت همه‌جانبه از نویسندگان، ‌ناشران و مؤلفین با هماهنگی صنف مربوطه این اقدام را انجام داد.

وی افراد شاخص دستگیرشده در مرحله چهارم طرح پلیس امنیت را دو گروه از اراذل و اوباش دانست که یک گروه در حین خروج از مرز و یک گروه هم در فرودگاه امام شناسایی و دستگیر شدند همچنین یک گروه نیز به ربایش دختران و اذیت و آزار آنها مبادرت می‌کردند که آنها هم شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت ادامه داد: سه گروه از دستگیرشدگان نیز تحت عنوان پلیس اماکن به واحدهای صنفی مراجعه و اخاذی می‌کردند؛ همچنین یک گروه نیز به صورت مسلحانه خودروی پورشه‌ایی را بعد از سرقت مسلحانه کیف رایزن سفارت ژاپن، به سرقت برده بودند که شناسایی و دستگیر شده بودند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص علت دستگیری «هانی کُرده» گفت: این فرد یک سری تخلفات داشته که با وی نیز برخورد می‌شود.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت تصریح کرد: فردی نیز تحت عنوان کلاهبردار اینترنتی دارای سابقه ۷ ماه زندان در دو سال پیش بود که مجددا بعد از خروج از زندان از طریق کلاهبرداری اینترنتی ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زده بود که شناسایی و دستگیر شد.

سردار رحیمی در خصوص برخورد دستگاه قضا با دستگیرشدگان گفت: برخوردهای خوبی صورت می‌گیرد اما متأسفانه زندان تنبه ایجاد نمی‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ادعای شهروندی مبنی بر حضور سارقان مسلح در شهرک بوعلی سعادت‌آباد گفت چنین مطلبی اصلا صحت ندارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، وضعیت امنیتی تهران را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: البته در سرقت صبح و موبایل قاپی به صورت محدود افزایش داشته‌ایم که برای مقابله آن از روز گذشته طرح ویژه مقابله با سرقت را با مأموران کلانتری‌های تهران، ‌یگان امداد، گشت‌های انتظامی و پایگاه‌های آگاهی آغاز کرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها