استاد سطح عالی حوزه علمیه قم و دکترای کلام امامیه گفت: پیاده روی به سمت کربلای معلی در اربعین منجر به ایجاد رابطه ای ایمانی، اخوت و در نهایت تبدیل به اتحاد بزرگی در برابر جبهه دشمن می شود که می تواند زمینه ساز ظهور مهدی موعود(عج) وایستادگی کامل در برابر دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) باشد.
کد خبر: ۱۱۷۲۱۳۱
درس آموزنده کربلا پیروی از امام عصر است/ پیاده روی اربعین اتحاد بزرگی در برابر جبهه دشمن

حجت الاسلام هدایت با بیان اینکه اربعین نمایش اقتدارشیعه است در گفتگو با «جام جم آنلاین» گفت : پیاده روی اربعین حسینی از جمله شعائر دینی واز نمادهای حقانیت تشیع به شمار می رود که خوشبختانه درسالهای اخیر به اوج عظمت خود رسیده است.

وی افزود: بی شک حرکت ده ها میلیون انسان به سمت کربلا در راستای شرکت در مراسم اربعین حسینی تمرین اقتدار و قرار گرفتن پشت سر امام زمان علیه السلام است. اربعین تمرین ظهور امام زمان علیه السلام و تکه ای از بهشت موعود است که شیعیان و آزادگان جهان در حمایت از حق و عدالت زیر پرچم امام حسین علیه السلام گرد هم جمع می شوند.
وی دراین باره افزود: مهمترین پیام زائران حسینی در مراسم اربعین به دشمنان حق و عدالت آن است که شاید امام ما را در قالب جان و به شکلی ظاهری کشته باشید اما اربعین تجسم زنده بودن روح امام وعبرتهایی برای دنبال کنندگان آزادی و عدالت است و پیروی از امام عصر درس آموزنده کربلا و اربعین حسینی است.
پژوهشگر علوم دینی با بیان اینکه اربعین با شکوه ترین همایش انسانی است، اظهار داشت: امام حسین علیه السلام در قلوب مسلمانان جهان وآزادگان زنده است. مهر امام هیچ گاه از قلوب شیعیان وآزادگان جهان پاک نمی شود. بی شک غیر طبیعی بودن گردهمایی ده ها میلیون عاشق و مشتاق در سرزمینی به نام کربلا گردهمایی بی نظیری است که تاریخ به خود ندیده است. با شکوه ترین همایش انسانی و دینی که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. بی شک اربعین در دوره آخر الزمان شبیه به اکسیژنی است که انسانها در هوای غبار آلود گناه نیازمند آن هستند,اربعین هوای تازه ای است که هر ساله در آسمان جان و دل مشتاقان آزادی و آزادگی می دمد و عشق امام حسین است که همه را برمحور محبت خود جمع می کند.
حجت الاسلام هدایت با تاکید بر کارکردهای مودت آفرین اربعین گفت: نکته و ثمره اساسی که منجر به آمادگی شیعیان در بستر سازی ظهور امام عصر(عج) می شود کلمه مودت است. خداوند سبحان در قرآن کریم پنج بار بر کلمه مودت تاکید داشتند. خداوند از پیامبران و اولیای الهی خواست اجری از مردم درخواست نکنند چرا که خدا اجرشان را می دهد اما در عوض آن خداوند از مردم خواسته که نسبت به انبیا و اولیای الهی مودت داشته باشند. هر چند کلمه مودت متاسفانه به غلط به محبت ترجمه شده اما باید بدانیم مودتی که خداوند متعال در آیه 22 سوره شوری در قرآن خطاب به پیامبر(ص) می فرماید به معنای اتصال است. اتصال بین دو یا چند نفر بر اساس توسل به یک مبداء، مقصد و محور مشترک.
وی در این باره تاکید کرد: همراهی واتصال با اهل بیت علیهم السلام را می توان در شکوه مراسم اربعین حسینی تمرین کرد. ما باید همواره به تمرین اتصال و همراهی با معصومین(ع) اهتمام داشته باشیم و شروع این موضوع را می توانیم در عشق به امام حسین(ع) و در مسیر راهپیمایی اربعین رقم بزنیم.
این کارشناس دینی رمز گسترش اربعین را رابطه ایمانی مسلمانان خوانده، عنوان کرد: لبیک گفتن به امام حسین(ع) منجر به ایجاد مودت می شود و این مودت امام حسین(ع) است که منجر به اخوت و عهد برادری بین شیعیان, مسلمانان و آزادگان جهان شده است. هدف اتصال ما در اربعین همراهی و بودن با امام حسین (ع) در آنچه از ما می خواهند است. اتصالی که ادبیات قرآنی بر آن تاکید دارد شبیه رابطه خونی وژنتیکی مثل رابطه خواهری و برادری نیست بلکه براساس رابطه ایمانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها