یک اقتصاددان در گفتگو با «جام جم آنلاین»:

شریعتمداری سیستم رانتی و بدون نظارت را راه اندازی کرد

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین ؛

دولت با معرفی وزیران پیشنهادی ،عزم جدی برای رفع مشکلات کشور ندارد

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: بنظر می رسد دولت با معرفی 4 وزیر پیشنهادی به مجلس عزم جدی برای رفع معضلات و مشکلات کشور ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۲۱۱۳
دولت با معرفی وزیران پیشنهادی ،عزم جدی برای رفع مشکلات کشور ندارد

یحیی کمالی پور نماینده جیرفت و عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه نگاه دولت به مشکلات مردم نگاه ابزاری است افزود: انتظار می رفت بعد از آن همه گرفتاری وکشکمش در کشور خیلی زودتر وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی می شدند اما الان بعد از این مدت شاهدیم افرادی انتخاب شده اند که به مراتب ضعیفتر از وزرای قبلی کابینه هستند.

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت:نمی دانم چه مفسده ای در کشور وجود دارد که مدیریت جامعه پیر سالار بر کشور نمی خواهد تمام شود و افرادی به مجلس معرفی می شوند که بدون نگاه به جوانگرایی انتخاب شده اند.

وی با بیان اینکه نگاه نمایندگان در رای اعتماد به وزرا پیشنهادی میزان عملکرد و کارنامه آنان خواهد بود گفت: نگاه نمایندگان نمی تواند سیاسی باشد بلکه بیشتر عملکردی است و آنچه امروز در معرفی وزرای پیشنهادی شاهد بودیم مخالفت نمایندگان به هنگام قرائت اسامی گزینه های دولت بود.

کمالی پور تاکید کرد:بهتر است دولت با توجه به نشانه هایی که از مجلس دریافت کرده هر چه سریعتر با روشی ، نام وزرای پیشنهادی را تغییر دهد تا بتواند از نمایندگان رای اعتماد بگیرد قطعا این روش به نفع کابینه برای حل مشکلات کشور خواهد بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت:معرفی آقای شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرار رو به جلو بود، چون ایشان در سمت وزارت صنعت معدن و تجارت قرار بود از طرف نمایندگان استیضاح شود و دراین شرایط دولت می دانست که هر وزیری استیضاح شود رای اعتماد دریافت نمی کند.

وی با بیان اینکه نباید وزیری را که کارآمدی ندارد به عنوان مدیر جدید یک وزارتخانه دیگر معرفی کرد افزود: قطعا وزیری که کارنامه درخشانی داشته باشد ومیزان موفقیتش در وزارتخانه تحت امرش مشخص باشد نیازی به تغییر و استیضاح ندارد اما وقتی عملکرد وزیر دولت در بخشی قابل توجیه نیست نباید با عناوین دیگری به مجلس معرفی شود.

وی با اشاره به استعفای عباس آخوندی از وزارت مسکن و شهر سازی و معرفی محمد اسلامی به مجلس گفت: حق این بود که فرد قویتری نسبت به ایشان به مجلس معرفی می شد تا نمایندگان به گزینه قویتری رای اعتماد می دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها