تیم فوتبال پرسپولیس فردا از ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی در دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل السد قطر به میدان می رود. دیدار رفت با یک گل به سود پرسپولیس به پایان رسید.
کد خبر: ۱۱۷۱۸۶۶
پرسپولیس - السد ؛حمله ارتش سرخ به نخستین فینال آسیایی

به گزارش جام جم آنلاین ، پرسپولیس را در فینال ندیده ایم. اگر فردا پرسپولیس از سد «السد» بگذرد آنگاه برای نخستین بار شاهد حضور این تیم بسیار پرطرفدار در بالاترین مسابقه رده باشگاهی در آسیا خواهیم بود.

پس از دو قهرمانی پیاپی، پس از اتفاقات تلخ شیرین از حاشیه های رامین رضائیان گرفته تا دردسربزرگ طارمی برای باشگاه و پس از سلسله دعواهای بی پایان کی روش با برانکو حالا واقعا نوبت آن است تا پرسپولیس به فینال برسد. هیچ چیز به اندازه صعود به فینال ضروری نیست. برای تیمی که ستاره آسیایی را کم دارد پیروزی در بازی فردا آن هم در مقابل ده ها هزار تماشاگر بسیار لازم است.

پرسپولیس نه در دوره طلایی «سلطان» به فینال رسید نه قبل از آن. نه قطبی و نه دایی و نه هیچ مربی دیگری موفق نشدند این تیم را نه حتی به نیمه نهایی برسانند.

پرسپولیس در «جام در جام آسیا» که خیلی وقت است برگزار نمی شود دو بار به نیمه نهایی رفت و هر دو بار به فینال صعود کرده است اما در جام باشگاه های آسیا که بعدها به لیگ قهرمانان آسیا تغییر پیدا کرد هرگز به فینال نرسیده است.

از سویی السد در حالی مقابل پرسپولیس قرار می گیرد که در دو فصل اخیر برای چهارمین مرتبه در ورزشگاه آزادی به میدان می رود. السدی ها هر چند در دیدار رفت نیمه نهایی با یک گل در خانه خود شکست خوردند اما برای جبران آن شکست و صعود به فینال گام به ورزشگاه آزادی می گذارند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ورزشگاه آزادی را ترسناک ترین ورزشگاه آسیا معرفی کرده است و حالا باید دید این ورزشگاه ترسناک فردا چه تیمی را به فینال می فرستد.

پرسپولیس در ۱۵ دیدار قبلی خانگی در آسیا شکستی نداشته است و آخرین باخت این تیم به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد اما از این بهتر آمار دیدارهای خانگی پرسپولیس در این فصل است که در هر ۵ بازی خود به پیروزی رسیده است.

السد در بازی فردا دروازه‌بان اصلی خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و احتمالا مشعل برشام درون دروازه این تیم قرار گیرد.

آمار:

*این بازی شانزدهمین تقابل پرسپولیس با تیم های قطری در لیگ قهرمانان آسیاست. پرسپولیس در ۱۵ بازی قبلی ۷ پیروزی، ۵ شکست و ۳ تساوی به دست آورده است.

*السد ۱۹ بار با ایرانی ها بازی کرده است که صاحب ۵ برد، ۷ مساوی و ۷ باخت شده است.

* دو تیم در مرحله گروهی هم گروه بودند. السد و پرسپولیس در مجموع دوبار در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که هر کدام یک برد به دست آوردند. در سه تقابل دو تیم پرسپولیس دو بار برنده شده و السد یک مرتبه.

آخرین بازی:

پرسپولیس یک- نود ارومیه صفر

السد یک-السیلیا یک

بازی رفت:

السد صفر- پرسپولیس یک

جایگاه در لیگ داخلی:

پرسپولیس با ۱۶ امتیاز از ۸ بازی در رده سوم لیگ برتر ایران

السد با ۱۷ امتیاز از ۷ بازی در رده دوم لیگ ستارگان قطر

بهترین گلزن در لیگ:

پرسپولیس: علی علیپور با ۳ گل

السد: بغداد بونجاح با ۱۵ گل

بهترین گلزن آسیایی:

پرسپولیس: علی علیپور با ۵ گل

السد: بغداد بونجاح با ۱۲ گل

تیم داوری:داور وسط: والنتین کوالنکو کمک داور اول: فوسنیدین شودموف کمک داور دوم: تیمور گاینولین داور چهارم: روسلان سرازیتیوف ناظر داوری: کومالیسوارن سانکار از هند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها